4567
Sök

Saab 9000 2.3T årsm 97, vad har rasat ? FILM

908 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
#1
hallå. körde lugnt 1.5mil. kommer till en rondell sen smäller det till och börjar rassla som fan. försöker ja köra fram eller bak så går de 10cm sen hugger det till precis som om man drar handbroms,alla växlar går i fint och hoppar inte ur till neutral,puttar ja bilen med motorn igång och i friläge så rasslar det, tar ja in kopplingen så slutar det, stänger jag av motorn och puttar friläge så rasslar det inte,den vill inte driva helt enkelt.
Här är video på ljudet. http://www.youtube.com/watch?v=vjL0FthvJdE

2 862 Inlägg
27 april 2014
#2
Skulle rent spontant gissa på  lamell eller tryckplatta, Ev urtrampningslager men tror mindre på det.

908 Inlägg
27 april 2014
Trådstartare
#3
har fått bilen kollad och det är växellådsras., någon växellåda som håller bättre än ngn annan? sitter fm57 101 nu.


Sök