Byta till K04 turbo Audi A6 2.0 TFSI

aneel
29 april 2014 · 117 Inlägg

Tjena, jag har tänkt byta till större turbo på Audin men har ingen aning om vad för grejer som krävs förutom K04 turbon och större intercooler. Har någon här gjort något liknande eller vet ungefär vad som krävs för delar till att göra det här möjligt. Jobbet ska göras på någon seriös verkstad ifall det blir verkligt! Tack på förhand!

spokenratt
29 april 2014 · 3 860 Inlägg

Förmodligen en ny mapp också?

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Glesmark
29 april 2014 · 1 938 Inlägg

Testa nån verkstad som kan mappa ditt originalsprut, det blir absolut billigast så.
Annars får du väl byta turbo och sprut t.ex maxtuning/haltech/nira och mappa det.

FiNCH
29 april 2014 · 29 Inlägg

Aneel, snacka med Firefreak Han har bra koll och lär hänvisa dig till Jimmy på Stertman, men du kan bolla dina idéer med Firefreak! smile

TomBjorklund VAGIS Car Club
30 april 2014 · 1 093 Inlägg

FiNCH skrev:
Aneel, snacka med Firefreak Han har bra koll och lär hänvisa dig till Jimmy på Stertman, men du kan bolla dina idéer med Firefreak! smile

Och Wama, Han har gått den långa vägen till sin motor med smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
aneel
30 april 2014 · 117 Inlägg

FiNCH skrev:
Aneel, snacka med Firefreak Han har bra koll och lär hänvisa dig till Jimmy på Stertman, men du kan bolla dina idéer med Firefreak! smile

Just det! Jag får ta o skriva till Ola smile

FiNCH
30 april 2014 · 29 Inlägg

aneel skrev:

FiNCH skrev:
Aneel, snacka med Firefreak Han har bra koll och lär hänvisa dig till Jimmy på Stertman, men du kan bolla dina idéer med Firefreak! smile

Just det! Jag får ta o skriva till Ola smile

Jag tror det är det bästa du kan göra faktiskt smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang