Volkswagen Bora - Dapper

Efterlängtade Volkswagen Bora projektet är igång. Självklart i Stance utförande.
  • 61 Följare
  • 66 634 Visningar
  • Projektet avslutat 27 juli 2014
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 maj 2014 · 3 519 Inlägg

Slänger in ett projekt på en stycke Volkswagen Bora. Har ännu inte hittat "the one", men börjar med tråden ändå. Kommer med all säkerhet att köpa en.

Jag har tidigare stance:at några bilar, och har under åren kommit fram med dessa resultat som några av er kanske känner igen:

Audi A3 2.0 FSI -04
https://www1.garaget.org/archive/11/10198/266740/266740-2695527.jpg

Golf Mk2 -90
https://www1.garaget.org/archive/11/10198/301636/301636-2878117.jpg

Golf Mk4 -98
https://www1.garaget.org/archive/11/10198/318961/318961-3155232.jpg

Nu sist min Golf Mk2 4dr -90
https://www1.garaget.org/archive/11/10198/340616/340616-3367913.jpg

Lägg gärna en prem och vänta på updates, för det kommer komma upp ganska snart smile

Att göra lista:
- Inhandla en Bora
- Coilovers
- Det lutar åt XXR 530 18x9x75" fälgar.
- 215/40 däck tror jag.. Annars 215/35.

Ang fälgarnas färg som kommer jag beställa dom guldiga. Dom passar original till alla färger på en bil. Men dessa kommer nog att dippas eller lackas om. Det visar sig vad det är för färg på bilen jag köper.
Färg avslöjas senare wink

Sen kommer det säkert dyka upp andra små grejer som vanligt man vill göra. Men börjar såhär så jag inte lovar för mycket smile

Håll till godo

Senast redigerat av user_name (10 juli 2014)

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 maj 2014 · 3 519 Inlägg

Det är alltså dessa fälgar nedan som kommer inhandlas, för er som inte vet hur dem ser ut smile
Konkava och förbaskat trevliga

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-d8644ec2780cb2ce5ae5ed943fb2659d.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
RobiinK Rust Is Not A Crime
1 maj 2014 · 1 215 Inlägg

Lägger en prem och väntar på resultat smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)
Opel Kadett C "OldSparky" (1973)
Nummela
1 maj 2014 · 230 Inlägg

Följde med senaste projektet väldigt aktivt, kommer även följa med detta! smile

When the clutch drops, the bullshit stops!
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 maj 2014 · 3 519 Inlägg

BunnA skrev:
Lägger en prem och väntar på resultat smile

Tack och välkommen smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 maj 2014 · 3 519 Inlägg

Nummela skrev:
Följde med senaste projektet väldigt aktivt, kommer även följa med detta! smile

Kul att höra, tack big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 maj 2014 · 3 519 Inlägg

Råkade nu hitta några andra grymma fälgar från samma märke.
Vad tycks om dessa?

XXR 535 18x10.25"
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-471730fde429020cb14c089166d4e88e.jpg

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Stol3n_Identity så äre!
1 maj 2014 · 872 Inlägg

Preem lagd! Men om du ska ha bora så moste du bara fixa Golf front! smile

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 maj 2014 · 3 519 Inlägg

SpendeX skrev:
Preem lagd! Men om du ska ha bora så moste du bara fixa Golf front! smile

Tack.
Nej för fan. Älskar Bora fronten. Däremot ev sugen på r32 fram stöten. Men får se senare i sommar hur det blir med det. Första prioriteringarna att få ner den på backen och försöka hinna få den klar till Bugrun!

Skulle ha kollat på en Bora idag. Men den är i fel färg, så jag kommer säkert ångra mig senare för det köpet. Så jag väntar lite och ser vad som kommer ut smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Stol3n_Identity så äre!
1 maj 2014 · 872 Inlägg

Smaken är som baken smile jag älskar golf fronten tycker den är bra mkt snyggare smile det ör synd bara att det är få som tänker som mig:)
Jaaa R32 front är bara underbar smile den bilen i sig är störd kul smile jag är sugen på en bora variant v6 4-motion men dom finns ej i Sverige. Får importera smile då tänker jag smacka dit en golf front smile lite sleeper stuk smile

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 maj 2014 · 3 519 Inlägg

SpendeX skrev:
Smaken är som baken smile jag älskar golf fronten tycker den är bra mkt snyggare smile det ör synd bara att det är få som tänker som mig:)
Jaaa R32 front är bara underbar smile den bilen i sig är störd kul smile jag är sugen på en bora variant v6 4-motion men dom finns ej i Sverige. Får importera smile då tänker jag smacka dit en golf front smile lite sleeper stuk smile

En Bora ska ha Bora front, annars skulle jag ju lika gärna kunna behållt min Golf Mk4 wink
Men en golf med bora front är annat. Börjar dock bli lite vanligare nu, men gillar boras original front skarpt smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Kebabfrulle
1 maj 2014 · 630 Inlägg

Pren lagd!
Ser fram emot vad du hittar på med denna bil! smile

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 maj 2014 · 3 519 Inlägg

audicarsismine skrev:
Pren lagd!
Ser fram emot vad du hittar på med denna bil! smile

Tack smile
Ja det ska bli ett nöje big_smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 maj 2014 · 3 519 Inlägg

Har nog bestämt mig att det blir XXR 530 modellen. Beställer nog fälgarna imorgon, måste bara in på banken och sätta in pengar. Annars hade jag nog beställt dom redan ikväll. I samma veva beställs nog även däck imorgon, och ska se om jag ev beställer coils redan ikväll.

Börjar kanske i fel ordning, men kan vara gött att ha allt hemma redan när man sedan köer bilen cool

Ska göra mitt bästa att försöka vara klar till BugRun!

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Putteliten
1 maj 2014 · 9 078 Inlägg

Att du orkar!? Du blir ju aldrig klar med bilarna innan du tröttnar på dom!  Har följt några av dina andra trådar, å det brukar ju bli rätt bra så ja är med här med....

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
1 maj 2014 · 3 519 Inlägg

Putteliten skrev:
Att du orkar!? Du blir ju aldrig klar med bilarna innan du tröttnar på dom!  Har följt några av dina andra trådar, å det brukar ju bli rätt bra så ja är med här med....

Haha, ja jag förstår inte själv faktiskt smile
Men jämförelsevis mellan mk2an och en bora är ju ganska stor ändå. Trött på allt skrammel och dålig komfort i en golf 2 helt enkelt

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Stol3n_Identity så äre!
1 maj 2014 · 872 Inlägg

user_name skrev:

SpendeX skrev:
Smaken är som baken smile jag älskar golf fronten tycker den är bra mkt snyggare smile det ör synd bara att det är få som tänker som mig:)
Jaaa R32 front är bara underbar smile den bilen i sig är störd kul smile jag är sugen på en bora variant v6 4-motion men dom finns ej i Sverige. Får importera smile då tänker jag smacka dit en golf front smile lite sleeper stuk smile

En Bora ska ha Bora front, annars skulle jag ju lika gärna kunna behållt min Golf Mk4 wink
Men en golf med bora front är annat. Börjar dock bli lite vanligare nu, men gillar boras original front skarpt smile

Haha wink. Jag behöver en bora bara för att golfar såldes aldrigt med v6 4motion åtminstonde inte varianten. Och jag älskar verkligen kombi golfar smile så då får det bli en bora med golf front smile

Senast redigerat av SpendeX (1 maj 2014)

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 maj 2014 · 3 519 Inlägg

SpendeX skrev:

user_name skrev:

SpendeX skrev:
Smaken är som baken smile jag älskar golf fronten tycker den är bra mkt snyggare smile det ör synd bara att det är få som tänker som mig:)
Jaaa R32 front är bara underbar smile den bilen i sig är störd kul smile jag är sugen på en bora variant v6 4-motion men dom finns ej i Sverige. Får importera smile då tänker jag smacka dit en golf front smile lite sleeper stuk smile

En Bora ska ha Bora front, annars skulle jag ju lika gärna kunna behållt min Golf Mk4 wink
Men en golf med bora front är annat. Börjar dock bli lite vanligare nu, men gillar boras original front skarpt smile

Haha wink. Jag behöver en bora bara för att golfar såldes aldrigt med v6 4motion åtminstonde inte varianten. Och jag älskar verkligen kombi golfar smile så då får det bli en bora med golf front smile

Golf v6 4-motion finns, men som sagt inte i variant modellen smile
Men det finns ju annars varianter 2.0 4-m och tdi 4-m wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
2 maj 2014 · 3 519 Inlägg

Ska ev kolla på en bil idag, om jag får tag på skjuts innan kl 16. Men det tror jag väl borde gå.
Återkommer smile

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Stol3n_Identity så äre!
2 maj 2014 · 872 Inlägg

user_name skrev:
Ska ev kolla på en bil idag, om jag får tag på skjuts innan kl 16. Men det tror jag väl borde gå.
Återkommer smile

Grymmt:)

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen
Volkswagen Passat CC "Graphite" (2010)
Mazda Miata "Mimmi" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang