2130
Sök

Volkswagen Bora - Dapper

Efterlängtade Volkswagen Bora projektet är igång. Självklart i Stance utförande.

Volkswagens Of Sweden på Facebook
69 838 Visningar
Projektet avslutat 27 juli 2014
3 519 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
soderstrom123 skrev:
user_name skrev:
Diggar den svarta grillen och emblemet mer och mer faktiskt

http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-a6abe85144e4985a7a06ae9cddc42022.jpg

blev ju stor skillnad med en så liten detalj!

Tack, tycker jag med smile Ser lite råare ut, men ändå fräscht

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

75 Inlägg
7 maj 2014
user_name skrev:
soderstrom123 skrev:
user_name skrev:
Diggar den svarta grillen och emblemet mer och mer faktiskt

http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-a6abe85144e4985a7a06ae9cddc42022.jpg

hur håller plastidip jämfört med vanlig sprayfärg på meblem osv i fronten? får man stenskott lika fort eller håller de bra? smile

3 519 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
soderstrom123 skrev:
user_name skrev:
soderstrom123 skrev:

hur håller plastidip jämfört med vanlig sprayfärg på meblem osv i fronten? får man stenskott lika fort eller håller de bra? smile

Det håller bra. Samt om du lackar och ångrar dig så är ju grillen förstörd. Om du inte lackar om den då. Men plastidip kan du ju bara dra bort all färg så har du original under smile
Många som dippar saker för att skydda mot stenskott eller dylikt.

75 Inlägg
7 maj 2014
user_name skrev:
soderstrom123 skrev:
user_name skrev:

Det håller bra. Samt om du lackar och ångrar dig så är ju grillen förstörd. Om du inte lackar om den då. Men plastidip kan du ju bara dra bort all färg så har du original under smile

har lackat mina njurar på bmwn i svart men de håller ju så otroligt dåligt.. men de kanske är värt att prova plastidip smile

3 519 Inlägg
7 maj 2014
Trådstartare
soderstrom123 skrev:
user_name skrev:
soderstrom123 skrev:

har lackat mina njurar på bmwn i svart men de håller ju så otroligt dåligt.. men de kanske är värt att prova plastidip smile

Plastidip håller, bara du gör rätt wink
Man lär lägga på 4-5 lager, 10-20min mellan varje lager så det hinner torka in. Annars är det bara att köra på smile

75 Inlägg
7 maj 2014
user_name skrev:
soderstrom123 skrev:
user_name skrev:

Plastidip håller, bara du gör rätt wink
Man lär lägga på 4-5 lager, 10-20min mellan varje lager så det hinner torka in. Annars är det bara att köra på smile

tack för tipset, ska göra de till helgen! smile

171 Inlägg
7 maj 2014
blev ett riktigt lyft med grillen, kör på så blir det nog riktigt grymt! big_smile

3 519 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
Plasti dip hemma. Detta är bara en bild på färgen jag lägger som grund wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-53a19426d74f0c67a43d4161abbb2391.jpg

Fälgarna verkar vara på vift. Enligt Street Wheels så skulle som sagt mina fälgar ha kommit redan igår. Enligt bussgods kollinr så lämnade fälgarna Västerås igår förmiddag (kl 11), och ska till Köping, där jag ska hämta ut dem. Det är 4mil ca däremellan. Dit dom ska levereras har dom inte kommit. Så jag hoppas väl att det nu bara råkar vara tillfälligt och att fälgarna dyker upp idag!
Har fått en tid för montering av däcken på fälgarna idag kl 15.00, för att få två flugor i en smäll, eftersom däckverkstan ligger där också. Då tar jag med mig däcken på en gång när fälgarna ska hämtas ut. Bara hoppas att jag får hämta ut dem innan kl 14, för annars måste jag lämna återbud på däckverkstan..

Enligt posten så är även coilsen på g. Men vart dom är vet jag inte. Dom lämnade Örebro i natt. Så dom är väl i närheten hoppas jag

så äre!
872 Inlägg
8 maj 2014
Känns att det strular 9 av 10 gånger med leveranser hmm

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen

3 519 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
SpendeX skrev:
Känns att det strular 9 av 10 gånger med leveranser hmm

Så är det alltid.
När jag beställde fälgar till min Mk2 jag hade nu sist så fick jag väntar över en månad på fälgarna..
Men då hade jag inte bråttom. Idag känner jag stressen kryper fram ordentligt. Hade inte trott innan att jag skulle hinna färdigt med bilen tills på lördag, men jag måste ju chansa. Om det inte vill sig så är det så, då kör jag på nästa helg. Fast då händer det inget speciellt istället, haha. På lördag är det två bilträffar jag tänkte ställa ut på..
Senast redigerat av user_name (8 maj 2014)

3 519 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
Mindre kul!
Både coilsen och fälgarna är försenade i frakten.. Sjukt irriterande

så äre!
872 Inlägg
8 maj 2014
Fan vad jobbigt sånt skit är... hmm

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Eat/Sleep/Volkswagen

237 Inlägg
8 maj 2014
Blir riktigt bra detta! Kommer följas smile
Tycker du ska joey modda framlysena med big_smile

Drift Team B E A T S T Y L E

3 519 Inlägg
8 maj 2014
Trådstartare
b-kruse skrev:
Blir riktigt bra detta! Kommer följas smile
Tycker du ska joey modda framlysena med big_smile

Tack du smile
Får se ang Joey mod. Vill inte ha det för svart allting, ska vara stilrent. Mina insatser är riktigt fräscha dessutom. Synd att förstöra det. Isåfall skaffar jag väl andra lysen och fixar med. Men det är inte aktuellt just nu iaf smile
Men ska ha det i åtanke smile

3 519 Inlägg
10 maj 2014
Trådstartare
Efter massor av strul att få fälgarna så fick jag äntligen hämta dem..

Fick inte med några bilder på bytet till coilovers, då jag var sjukt stressad igår. Direkt jag fick hem coilsen samt fälgarna fick jag en tid att kränga på däcken, sen åkte jag och krånglade dit coilsen samt dippade fälgarna. Började vid 17 tiden igår och blev klar strax innan 02.00. Är inte nöjd med hur fälgarna blev. Färgen är jag dock grymt nöjd med wink Men det blev för kallt när jag höll på, samt att när jag drog bort maskeringen på insidan så råkade plastidip följa med också. Men det får se ut som det gör, så gör jag om det senare.
Här är resultatet tillsvidare! smile

Ska sänkas lite mera fram. Men det är kapat i rambenet samt k-hämmaren samt k-staget är bort kapat. Inga hjälpfjädrar kvar. Däremot så tar nästan ställmuttrarna i hjulet, men ska gå att sänka ca 1cm till. Fast låter det sätta sig lite först
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-d395fa0d31a609e4997e08010c3037d7.jpg

Bak går inte att få den lägre. Det är väl det om man tar bort styrpinnen som fjädern sitter på. Men jag är nöjd med hur den ser ut bak smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-9aba453d68aee74bf8a73dfb1b0bf51f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-c1314a0eb652be02e33054428f36a3aa.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-3fd21ae28d624cea2cecc5f83a6fbb44.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-523148df50738255fc5fc687a37ab551.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-0d6b84bc897e43a167e0bc364edb1e2d.jpg

Här näst ska blinkersen i strålkastarna tändas. Samt att jag måste fixa en stötdämpare bak som glappar lite. Fixar det i veckan som kommer dock smile

Den syns nu, precis som jag ville. Har fått mycket bra och dålig kritik av färgvalet på fälgarna. Säg ni.. Man ska ju våga synas. Haters gonna hate!

630 Inlägg
10 maj 2014
Såååå....fan vad fet den blev!!
Emblemet bak? Dippa den i nån rolig färg? big_smile

38 Inlägg
10 maj 2014
Snyggt wink Personligen gillar jag ej den gröna färgen men funkar smile
Tycker du skulle haft samma "guldiga" som du hadde på golfen smile

237 Inlägg
10 maj 2014
Ser riktigt bra ut! smile

Drift Team B E A T S T Y L E

så äre!
872 Inlägg
10 maj 2014
Blev ju jätte bra smile snygga fälgar och kag äskar färgen! Våga sticka ut smile nej men tummenupp:)

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Eat/Sleep/Volkswagen

Sök