• Bilmodell
Subaru Impreza GT
2.0 Turbo
• Årsmodell
-99
• Miltal
15k~
• Modifikationer på bilen
JRM steg1 trimmad
• Hur yttrar sig felet?
Jag drog ut på en sväng tidigare idag och skulle till jobbet en sväng, bilen gick som vanligt dit, lät den stå på tomgång medans jag gick in på jobbet (1 minut). När jag satte mig i bilen och körde iväg så börja den gå sämre, den ville dö över 4 tusen varv. Jag stanna och provade ge plattan i botten och då börja den vela dö och smattra till. Inget fel på laddtrycket (0.9). Jag tog mig till polarens jobb där jag stängde av bilen och kolla lite snabbt under huven. När jag starta bilen igen så började check engine lampan att lysa.
• Vilken felsökning har redan gjorts?
Har det bytts några delar? - Inga delar har bytts förutom då knacksensorn.
Har bilen varit på verkstad för avläsning av felkoder osv? - Ja, men detta var ett tag sen då jag hade tidigare problem med check engine lampan som lös ibland på mofå, det visade sig vara knacksensorn som var väck.
Bilen ska in på service nu på måndag (5/5) för att kolla till turbon, det var nån skruv på aggregatet som förra ägaren aldrig fick riktigt fast 100%. Dags att byta packning till turbon också, den har läkt lite luft på senare tid. (Inget som har påverkat laddtrycket.)
Ps. Jag är ingen meister på skruvandet som vet vart allt sitter!

Tack på förhand!