Konstig grej på min Volvo 760 gle -90

lillen94
5 maj 2014 · 241 Inlägg

Upptäckte nyligen ett brusande ljud när jag satt i bilen och den gick på tomgång. Lokaliserade bruset till taklampan, såg det var ett hål och satte fingret över hålet så kände jag att det sögs luft. Plockade isär den lite och det är grejen till vänster som är grejen som suger luft.
Vad kan det vara? Väldigt nyfiken!
https://www1.garaget.org/gallery/images/178/177055/177055-5e1448f4d610fe89ca072b142b8e1be3.jpg

Senast redigerat av lillen94 (5 maj 2014)

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
Maxen Teknisk
5 maj 2014 · 328 Inlägg

Givare till ECC.

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.
Volvo 940 - T5 "Superstar" (1991)
Zwudda Refined
5 maj 2014 · 1 770 Inlägg

Precis som Maxen skriver, givare till ECC smile

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
5 maj 2014 · 3 730 Inlägg

Åhh, du måste ha en härlig bil. Det är inte ofta det är så tyst och fint i en gammal Volvo så man hör pyset. Försvinner när man gasar och återkommer när man släpper. Eller om det va tvärt om. Tummen upp

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
lillen94
1 juni 2014 · 241 Inlägg

Ecc, alltså ac'n? smile ursäkta jag inte svarat tidigare men tycker det är så jobbigt att hålla koll på garaget när man bara har mobilen att surfa på!
Hehe ja tyst är det allt smile

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
1 juni 2014 · 3 730 Inlägg

lillen94 skrev:
Ecc, alltså ac'n? smile ursäkta jag inte svarat tidigare men tycker det är så jobbigt att hålla koll på garaget när man bara har mobilen att surfa på!
Hehe ja tyst är det allt smile

Är bara på Garaget via mobilen. Alltid en flik öppen för det. Ecc är ju automatisk tempkontroll. Ac är bara kyla.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Slash Saabifierad
1 juni 2014 · 2 026 Inlägg

Hade liknande ljud i en Volvo 965 från taklampan, däremot var det ett blåsljud, det lät ungefär som ett fönster inte var stängt.

Senast redigerat av Slash (1 juni 2014)

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
lillen94
2 juni 2014 · 241 Inlägg

DiwraZ skrev:

lillen94 skrev:
Ecc, alltså ac'n? smile ursäkta jag inte svarat tidigare men tycker det är så jobbigt att hålla koll på garaget när man bara har mobilen att surfa på!
Hehe ja tyst är det allt smile

Är bara på Garaget via mobilen. Alltid en flik öppen för det. Ecc är ju automatisk tempkontroll. Ac är bara kyla.

Antar att jag bara är lite halvdålig, måste lära mig ha en flik öppen då smile där ser man då vet man vad grejen är för något och har för typ av funktion!

Slash skrev:
Hade liknande ljud i en Volvo 965 från taklampan, däremot var det ett blåsljud, det lät ungefär som ett fönster inte var stängt.

lät det såpass mycket från den? yikes

tack grabbarför era svar! smile

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang