Gammal

aricharliegold Avstängd
7 maj 2014 · 84 Inlägg

Remove

Senast redigerat av aricharliegold (13 juni 2015)

666_Beast
9 maj 2014 · 1 863 Inlägg

Jag har kört ett antal superbilar genom LiveIt, inga problem alls. Visserligen var det en bilfirma i Stockholm som stod för bilarma, men dom borde ju samarbeta med någon firma i Skåne också.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Nordic_Drivers
9 maj 2014 · 349 Inlägg

Har du 16.900kr liggandes så kan du hyra en lambo LP560-4 ett helt dygn för dig själv smile

http://www.dreamcarrental.se/våra … 560-4.html

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
mogren150
9 maj 2014 · 129 Inlägg

Läs noga wink du får 10 mil sen kostar de 20kr per km yikes

BMW E30 325 "Turbo" (1989)
zoopåse
9 maj 2014 · 1 171 Inlägg

Jag fick köra Lamborghini Gallardo och Ferrari F430 med GRåttaexperience som present och det gick bra. Instruktörerna var tydliga och bra och egentligen är det inga konstigheter. Man gör det på egen risk för liv och hälsa och med självriskbelopp om något skulle hända som visserligen är ganska högt, men å andra sidan händer det aldrig något. Det är inga svårkörda bilar, de fungerar precis som en vanlig bil fast med väldigt dålig sikt genom bakrutan.

Kollan
9 maj 2014 · 618 Inlägg

Jag har fått "racetrack challenge" från liveit, 40min körning på bana med t.ex ferrari 458 italia, porsche gt3, gallardo etc etc.. 3000kr kostar det:)

Lojdstrom
9 maj 2014 · 194 Inlägg

Körde en Lamborghini Gallardo genom Livit och då kom dom till Gävle från sthlm med en Lamborghini Gallardo och Ferrari F430  dom åker väl runt till orter vid ett visst antal anmälda förare så Malmö borde väl inte vara några problem att fixa en körning det är ju en storstad så  där kanske dom håller till? och det var inga konstigheter när man väl skulle köra fick köra ca 10-12min tydliga instruktioner vad som gällde vid körning osv..

Senast redigerat av Lojdstrom (9 maj 2014)

BMW E34 M5 3.8 "Original" (1994)
aricharliegold Avstängd
10 maj 2014 · 84 Inlägg

666_Beast skrev:
Jag har kört ett antal superbilar genom LiveIt, inga problem alls. Visserligen var det en bilfirma i Stockholm som stod för bilarma, men dom borde ju samarbeta med någon firma i Skåne också.

Alright. Vad tyckte du om upplevelserna? Fick du tydliga instruktioner om hur du fick köra eller var det lugnt att köra gasen i botten?

Tanso skrev:
Har du 16.900kr liggandes så kan du hyra en lambo LP560-4 ett helt dygn för dig själv smile

http://www.dreamcarrental.se/våra … 560-4.html

Haha jadu, tyvärr arbetar jag inte så det har jag inte råd med wink

mogren150 skrev:
Läs noga wink du får 10 mil sen kostar de 20kr per km yikes

Fast det är ju när man ska hyra en Lamborghini för en hel dag väl? Jag är bara ute efter de billigare upplevelserna där man får köra i ca 30min.

zoopåse skrev:
Jag fick köra Lamborghini Gallardo och Ferrari F430 med GRåttaexperience som present och det gick bra. Instruktörerna var tydliga och bra och egentligen är det inga konstigheter. Man gör det på egen risk för liv och hälsa och med självriskbelopp om något skulle hända som visserligen är ganska högt, men å andra sidan händer det aldrig något. Det är inga svårkörda bilar, de fungerar precis som en vanlig bil fast med väldigt dålig sikt genom bakrutan.

Ah najs. Jag har kollat mycket på Gr8experience, men jag har hört och läst så mycket skit om dem. Finns flashback trådar som är fulla av negativ kritik om att de inte går att boka in tider osv. Gick det smärtfritt för dig att boka in tiden? Samt känns det aningen lustigt då det kostar ca 900kr att köra en Lambo i 30minuter hos gr8experience, medan det kostar 2.5k hos liveit. Jag litar ju aningen mer på liveit, därav känns det konstigt att gr8experience skulle kunna erbjuda det så mycket billigare.


Kollan skrev:
Jag har fått "racetrack challenge" från liveit, 40min körning på bana med t.ex ferrari 458 italia, porsche gt3, gallardo etc etc.. 3000kr kostar det:)

Det låter faktiskt jävligt najs. Dock har jag inte möjlighet att ta mig till Mantorp, så måste vara något nära Malmö.

Lojdstrom skrev:
Körde en Lamborghini Gallardo genom Livit och då kom dom till Gävle från sthlm med en Lamborghini Gallardo och Ferrari F430  dom åker väl runt till orter vid ett visst antal anmälda förare så Malmö borde väl inte vara några problem att fixa en körning det är ju en storstad så  där kanske dom håller till? och det var inga konstigheter när man väl skulle köra fick köra ca 10-12min tydliga instruktioner vad som gällde vid körning osv..

Ah, najs.  Var de stränga angående hur snabbt du fick köra? Var det t.ex. lugnt att dra upp till 200 på motorvägen?

Den upplevelse jag kollat mycket på är "Kör en supertsportbil" på liveit.se.
http://www.liveit.se/upplevelser/upplev … ersportbil

Någon som har något att säga om liveit? Hur var instruktörerna? Var det stenhårda med att man skulle ta det lugnt, eller är det okej att köra accelerera hårt och även tänja lite på hastighetsbegränsningarna?

Senast redigerat av aricharliegold (10 maj 2014)

Sushikocken Sleeper
10 maj 2014 · 3 084 Inlägg

hmm det kanske vore något att satsa på uthyrning man har ju tjänat in bilen på max 100 uthyrningar

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
666_Beast
11 maj 2014 · 1 863 Inlägg

aricharliegold skrev:

666_Beast skrev:
Jag har kört ett antal superbilar genom LiveIt, inga problem alls. Visserligen var det en bilfirma i Stockholm som stod för bilarma, men dom borde ju samarbeta med någon firma i Skåne också.

Alright. Vad tyckte du om upplevelserna? Fick du tydliga instruktioner om hur du fick köra eller var det lugnt att köra gasen i botten?

Körde Top Gear Airfield som det heter, 7 st mer eller mindre superbilar som vi åkte i karavan i drygt 5 mil till ett flyfält där vi vi fick gasa så mycket vi kunde på en bana som var en kilometer lång. Toppade 237 km/h i regn, var en speciell upplevelse kan jag säga. Fick 4hjulssläpp med en Lambo i 200 km/h, då var man inte kaxig kan jag säga.

Skulle definitivt göra det igen. Instruktioner fick vi genom walkie talkies, alla skulle köra lugnt när vi var i trafiken men det var det ingen av oss som brydde sig om. Instruktörerna körde först i karavanen så dom hade inte direkt nån koll vad som hände. Vid varje rödljus och stopplikt så var det hjulspinn på alla bilar konstigt nog...

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
zoopåse
12 maj 2014 · 1 171 Inlägg

aricharliegold skrev:

zoopåse skrev:
Jag fick köra Lamborghini Gallardo och Ferrari F430 med GRåttaexperience som present och det gick bra. Instruktörerna var tydliga och bra och egentligen är det inga konstigheter. Man gör det på egen risk för liv och hälsa och med självriskbelopp om något skulle hända som visserligen är ganska högt, men å andra sidan händer det aldrig något. Det är inga svårkörda bilar, de fungerar precis som en vanlig bil fast med väldigt dålig sikt genom bakrutan.

Ah najs. Jag har kollat mycket på Gr8experience, men jag har hört och läst så mycket skit om dem. Finns flashback trådar som är fulla av negativ kritik om att de inte går att boka in tider osv. Gick det smärtfritt för dig att boka in tiden? Samt känns det aningen lustigt då det kostar ca 900kr att köra en Lambo i 30minuter hos gr8experience, medan det kostar 2.5k hos liveit. Jag litar ju aningen mer på liveit, därav känns det konstigt att gr8experience skulle kunna erbjuda det så mycket billigare.

Körde i Täby (stockholm) och det gick t.o.m. att boka in båda bilarna samma dag, de kunde även klämma in mig tidigare än bokat andra körningen så att jag slapp vänta så länge mellan. Vet inte hur det är med tillgängligheten i andra städer.

Nordic_Drivers
12 maj 2014 · 349 Inlägg

Sushikocken skrev:
hmm det kanske vore något att satsa på uthyrning man har ju tjänat in bilen på max 100 uthyrningar

Ja vore lukrativt. Alla sportbilar idag har ju paddelväxling så blir inga slutkörda kopplingar och övervarv av motorn.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
AnAxx
12 maj 2014 · 20 Inlägg

Tanso skrev:

Sushikocken skrev:
hmm det kanske vore något att satsa på uthyrning man har ju tjänat in bilen på max 100 uthyrningar

Ja vore lukrativt. Alla sportbilar idag har ju paddelväxling så blir inga slutkörda kopplingar och övervarv av motorn.

En koppling på en nyare Lambo håller ca 2500 - 3000 mil vid normal körning, sedan kostar det ca 75.000:- att byta.
Vid en massa "inspirerande" körning så håller den troligen bra mycket kortare.

Sushikocken Sleeper
12 maj 2014 · 3 084 Inlägg

AnAxx skrev:

Tanso skrev:

Sushikocken skrev:
hmm det kanske vore något att satsa på uthyrning man har ju tjänat in bilen på max 100 uthyrningar

Ja vore lukrativt. Alla sportbilar idag har ju paddelväxling så blir inga slutkörda kopplingar och övervarv av motorn.

En koppling på en nyare Lambo håller ca 2500 - 3000 mil vid normal körning, sedan kostar det ca 75.000:- att byta.
Vid en massa "inspirerande" körning så håller den troligen bra mycket kortare.

jaja men nu kollade jag på länken tidigare i tråden 100 körningar = 1000 mil, sen får man ju 200kr/mil utöver det.
Jag själv hade ju nog iofs tryckt fullt bromsat för att få ut så mycket som möjligt av mina 10 mil.

Senast redigerat av Sushikocken (12 maj 2014)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Mr_Yellow
12 maj 2014 · 184 Inlägg

Jag körde en Gallardo genom Liveit, slutade med att 1 år senare köpte min egen. LiveIt  ger ca 10min körning så det är inte mycket att uppleva för de pengarna, vill du ha en riktigt upplevelse så rekomenderar jag att du köper deras 40 min körning / prova flera bilar under 1 hel dag. Dyrare men helt klart värt pengarna wink

lawett
3 juli 2014 · 1 Inlägg

Jag har blivit avbokad idag för andra gången på Gr8experince, blev trött så nu har jag mailat dem och hotat med att anmäla dem till KO om de inte betalar tillbaka pengarna. Finns så mycket lurendrejare nuförtiden, mina pengar ska de inte få i alla fall.

Kollan
3 juli 2014 · 618 Inlägg

Mr_Yellow skrev:
Jag körde en Gallardo genom Liveit, slutade med att 1 år senare köpte min egen. LiveIt  ger ca 10min körning så det är inte mycket att uppleva för de pengarna, vill du ha en riktigt upplevelse så rekomenderar jag att du köper deras 40 min körning / prova flera bilar under 1 hel dag. Dyrare men helt klart värt pengarna wink

Jag ska köra Ferrari 458 italia och Porsche 997 gt3 på Mantorp 17 Juli genom liveit.. Får se hur länge det dröjer innan jag köper en Porsche wink


OnT: Tråkigt att höra lawett.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang