Åsikter om Mr Tuning.

M_G Mårre
13 maj 2014 · 246 Inlägg

Tjenare alla biltokar!

Inleder detta inlägg med att fråga vad ni har för erfarenheter av MrTuning.se? Leveransen? Osv.

Jag var in på Mr Tuning i onsdags förra veckan och beställde hem en sänkfjädersats till bilen. Fick en orderbekräftelse på mailen med en gång som man ska få att dom tagit emot min order och med ett ordernummer bla bla bla.
Sen på fredagen så tyckte jag att det var så märkligt för hade inte fått ett mail eller sms med att varorna skickats än. Hade ju trotts allt gått 2 dagar... Skrev till han Mikael på Mr Tuning och frågade om något blivit fel för hade inte fått ett mail om att varorna skickats. Fick då som svar att jag får ett mail med ett kollinummer så fort varorna skickats från dom. Okwj tänkte väl jag hoppas dom fixar detta under dan så kanske jag får något mail på måndag.
Och så nu idag. Fortfarande inget mail. Så jag mailade han igen och frågade när jag kunde förvänta mig att få mina prylar. Väntar fortfarande på svar på det mailet.

Stod att fjädrarna fanns i lager och att leveransen var 2-3 dagar.

Känns lite som att allt man läser om företaget på nätet inte riktigt stämmer... eller är det bara jag som har problem med dom?

Mvh en ivrig kund som vill skicka ner bilen i backen....

"Dream it, build it, drive it!"
TomBjorklund VAGIS Car Club
13 maj 2014 · 1 093 Inlägg

1. Har du kollat spam?
2. När på onsdagen beställde du? (2-3 dagars leverans är ju då normalfall, posten kan klanta sig med...)
3. Inte hört någon annan som haft problem

Varför är alla så ivriga att lägga ut att det skitit sig med leveranser (efter 1 dags försening)? Allt som skrivs ligger kvar forever, så att man fått vänta någon dag eller kanske en vecka extra borde man absolut inte gråta över.

Jag vet själv hur det är att stå på säljandesidan för online-shop, en dag med mycket ordrar så går saker långsammare.

Tips: ring upp till 5 gånger (ja 5) innan man ger upp det, tjat skadar inte i det här fallet. Maila, fysiskt mail är något lättare för dem att replikera på.

Det löser sig nog ska du se! smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Janneutanb
13 maj 2014 · 7 272 Inlägg

Mina grejer kom fram utan problem. Men börjar det inte bli överdrivet nu när man startar en tråd och det inte ena gått en vecka?...

fredriq Olika
13 maj 2014 · 907 Inlägg

Jag tycker att det är lite komiskt att det ofta tar veckor för folk att få tummen ur och göra en beställning men när väl beställningen är gjord ska de ha prylarna senast dagen efter...
Det är inte utan att man tänker "beställ tidigare då om du vill ha prylarna tidigare"...

Mvh
Fredrik
dundersmurfen smurfidunder
13 maj 2014 · 327 Inlägg

Jag är nöjd med alla mina beställningar därifrån.

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang