Hej!
Min bil är stendöd sedan en tid tillbaka. Den började krångla i vintras när snön kom. Jag hade kört kvällen innan snön kom (ca -5 grader) och när jag skulle starta den på dagen så gick det inte. Jag kommer inte ihåg om den var helt död eller om motorn "kämpade" lite. Tror den var helt död.
Bilen stod stilla i kylan i en månad innan jag gjorde ett nytt försök som oväntat lyckades. Jag fick kämpa med starten och efter 3-4 försök startade den. Jag fick en känsla att det behövdes gasa väldigt kraftigt så att motorn fick bränsle? Kanske inbillning.
Jag körde i två dagar innan bilen slutade starta igen. När jag försökte starta bilen så lät det som den nästan startade.. Den gick typ igång med dog precis innan det helt startade. Jättestörande. Även försök med startkablar lät det samma sak.. Tyvärr startades den aldrig.
Nu har den stått länge på parkeringen och jag har gjort några försök men nu bara den "packar"/ "klickar" när jag försöker starta den och CODE har dykt upp på displayen.
Detta problem hade jag två gånger förra året, då kunde jag starta med startkablar men inte längre alltså.
Jag kör inga längre sträckor med bilen kan tilläggas och bilbatteriet är två år gammalt. Jag har laddat batteriet i minst 12h men inga framgångar med det. Lampor lyser och stereon går igång när jag vrider på nyckeln.
Jag tänkte bogsera bilen till en verkstad. Men ska jag testa att byta bilbatteriet innan jag gör det kanske? Servicelampan har lyst ett bra tag och bilen har gått ca 20 000 mil.
Jag kan absolut ingenting om bilar. Är helt grön.
Tacksam för tips!
MVH
Senast redigerat av striker (14 maj 2014)