Var och besiktades bilen för ett par veckor sedan och fick de här värdena:
CO - 2.3 (0.5) CO 2500 - 1.2 (0.3) HC - 999 (100) LAMBDA. - 1.03 (0.97-1.03)
Bilen är utrustad med:
Steg 2 chip av okänt fabrikat. T28 Extraktorgrenrör 3" avgas och tryckrör FMIC Öppet filter Whalbro 255 soppapump. bränsletrycksregulator av okänt fabrikat.
Just nu sitter orginal katalysatorn på men jag har en sportkatt liggandes. Avgassystemet är tätat sedan besiktningen, nya bultar och packningar hela vägen. Den går jämnt och bra tills den blir varm, då börjar den blöddra och tomgången blir ojämn. Har även ganska hög tomgång!
Den ligger runt 1000rpm och bläddrar lite, sen när den blir varm så stiger den snabbt till 1500-2000 och börjar blöddra som fan! Någon som har någon idé om vad det kan vara?
tjuvluft! med kall motor så fettar den på och då blir blandingen bättre sen när tempen stiger slutar den fetta på och bränsleblandningen knasar jätte mycket .