Min dotter skall köra bil till södra Tyskland i sommar. Men vilken bilmodell från 1997-2000 skall vi välja? Den bör ju vara snabb och rymlig för 5 samt tillverkad i Tyskland. Vad tror du är bästa bilen för snabb och komfortabel färd på Autobahn i 130 knyck??
Vilken prisbild? Skulle säga någon av stortyskarna gör sig bra i högre farter En fin w124 skulle funka fint att hålla skapligt tempo med. Rymliga å sköna att åka i är dom å. Går bäst på vägen mellan 120 och 150 ca
Vilken prisbild? Skulle säga någon av stortyskarna gör sig bra i högre farter En fin w124 skulle funka fint att hålla skapligt tempo med. Rymliga å sköna att åka i är dom å. Går bäst på vägen mellan 120 och 150 ca
Eftersom jag skall låna ut långfärdsbilen till min dotter så bör priset ligga runt 20 000 kr och funka bra på Autobahn. Vilken är bäst av Audi, Mercedes, BMW årgång 1999?
Eftersom jag skall låna ut långfärdsbilen till min dotter så bör priset ligga runt 20 000 kr och funka bra på Autobahn. Vilken är bäst av Audi, Mercedes, BMW årgång 1999?
Aha, med den nu tillkomna budgeten skulle även jag föreslå en MB E-klasse S210, då jag upplever det baksätet lämpligare för tre personer än A6 och 5-seriens då bägge dessa är mer "sportigt" skålade vilket gör mittplatsen i det närmaste outhärdlig för andra än fakirer längre sträckor samt när man reser fem personer är en kombi säkerligen att föredra.
Absolut! Även Evildans förslag om en rejäl E-klass är bra men jag har alltid varit för MB och mer eller mindre mot BMW. I Detta fallet så hade jag försökt hitta en hygglig 730/740. Audi i den prisklassen går bort.
Absolut! Även Evildans förslag om en rejäl E-klass är bra men jag har alltid varit för MB och mer eller mindre mot BMW. I Detta fallet så hade jag försökt hitta en hygglig 730/740. Audi i den prisklassen går bort.
Eftersom den endast bör vara tillverkad i Tyskland tipsar jag även om en rymlig och i regel driftsäker bil som har rasat i pris fortare än en mjukglass smälter på Böda sand i juli: http://www.blocket.se/sodermanland/S80_ … 12&w=1
Ford Mondeo är inte dumma, får mycket bil för pengarna även där.
Personligen hade jag föredragit en BMW eller Mercedes och känner mig trygg med kvalitén på deras större modeller men jag är förvånad över att ingen nämnt Lexus än. Säga vad man vill om de större tyskarna men de brukar locka till sig en viss typ av ägare och i den här prisklassen tror jag att en Lexus generellt har levt ett lugnare liv än vad t.ex en BMW 530i, 540i eller 740i har.
Eftersom den endast bör vara tillverkad i Tyskland tipsar jag även om en rymlig och i regel driftsäker bil som har rasat i pris fortare än en mjukglass smälter på Böda sand i juli: http://www.blocket.se/sodermanland/S80_ … 12&w=1
Ford Mondeo är inte dumma, får mycket bil för pengarna även där.
S80! Där sa du nåt! Körde min gamla 2.9 i helgen och har glömt hur gott man åker!
Inom budgeten 20k så hade jag valt en BMW 740ia E38 utan tvekan! Grym komfort och drar inte speciellt mycket för att vara en stor bil med V8. Här kan du läsa mer om att köpa en begagnad E38. begagnat-guiden