Volvo 740 -88 får ingen ström till bränslepump

melon1337
19 maj 2014 · 38 Inlägg

Tjena! Precis som rubriken säger så har jag problem med en volvo 740. Var ute och körde den med rätt tungt släp och allt gick fint tills den bestämde sig för att ge upp. Har inte gått att starta sen dess. Har provat spruta in startgas i luftburken, varpå den startade men bara höll sig gåendes med gasen sprutandes undertiden.

Så, vi bestämde oss för att byta bränslepump (den under förarsätet) men nu när vi ska sätta tillbaka den så får vi ingen ström i kablarna. Reläet tickar på som det ska, men får ingen spänning i någon av kablarna. Någon som har gjort någon liknande operation och vet vad saken gäller, vad man ska göra eller likn?
Alla tips uppskattas!

Mvh Johan

MrbigMac
19 maj 2014 · 393 Inlägg

kollat relät?

Volvo 940 (1992)
Henkix
19 maj 2014 · 6 737 Inlägg

finns 2 relä i pumprelät. ena är till motorelektroniken o det andra är till pumparna. när du vrider på tändningen ska det till motorelektroniken klicka o när du drar runt på starten ska det till pumparna klicka smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
melon1337
22 maj 2014 · 38 Inlägg

Kollat relän också, och dom klickar båda 2smile Ska skruva till helgen och se om det kan vara bränslefiltret under bilden som är tätt kanske.. Det borde väl gå att kolla genom att bara byta slangar så bränslet går direkt till pumpen och inte genom filtret? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang