Sommar däck Aoteli ?????

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
20 maj 2014 · 385 Inlägg

Hej jag har en fråga. Är det någon som hört talas om däck märket Aoteli och är det någon som vet om dessa däck är något att ha ????   kolla gärna länken.

http://www.dack365.se/SearchProduct/Vie … =price_asc

mos ä gött
xXSammy
20 maj 2014 · 6 595 Inlägg

Söker man rent generellt på Aoteli får man upp super-budget däck och made in china..

Kan funka dugligt över en sommar men hur det är i regn så tror jag ett par 10år gamla slitna Continental däck är bättre.

De/Dem
TS_quattro fyrkrafsare
20 maj 2014 · 1 443 Inlägg

Billig skit, med tanke på hur en svensk sommar brukar se ut, ta något som funkar bra i väta... Kör själv på hankook ventus prime 2,inget att klaga på, bra våtgrepp, tyst och slits inte särskilt fort....

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
20 maj 2014 · 385 Inlägg

TS_quattro skrev:
Billig skit, med tanke på hur en svensk sommar brukar se ut, ta något som funkar bra i väta... Kör själv på hankook ventus prime 2,inget att klaga på, bra våtgrepp, tyst och slits inte särskilt fort....

söker något för runt 500 kr st har gått hårt åt plånboken på sistone med allt nått förslag?

mos ä gött
TS_quattro fyrkrafsare
20 maj 2014 · 1 443 Inlägg

215/45 17 som är originaldimension på subaru är ju lite halv-udda, kolla på 225/45 17 också, inte omöjligt att det finns mer att välja på då...

Edit: på andra bilar hade jag nog rekommenderat begagnat, men subaru är ju lite kinkiga med att mönsterdjupet (eller snarare rullomkretsen) "måste" vara lika bak och fram annars kan transmissionen ta skada...

Senast redigerat av TS_quattro (20 maj 2014)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
21 maj 2014 · 385 Inlägg

TS_quattro skrev:
215/45 17 som är originaldimension på subaru är ju lite halv-udda, kolla på 225/45 17 också, inte omöjligt att det finns mer att välja på då...

Edit: på andra bilar hade jag nog rekommenderat begagnat, men subaru är ju lite kinkiga med att mönsterdjupet (eller snarare rullomkretsen) "måste" vara lika bak och fram annars kan transmissionen ta skada...

235 är alldeles för brett så 225 är på gränsen orginal sitter det 205 50 16 på bilen. har kört med 215 förut o dä funkade fint

mos ä gött
DasAuto
21 maj 2014 · 2 751 Inlägg

Ska du ha billiga däck men som ändå är helt ok kör på Nankang eller starperformer.
Jag hade Ling Long på min golf och visst funkade de bra på torrt, men i blött var dem livsfarliga.
Annars har du Kumho-Falken som är bra billiga däck.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Evildan
21 maj 2014 ·

215/45 17" är en rätt vanlig dimension, sitter till exempel på Prius Business sedan 2009 tillika andra Toyotamodeller.

Åk till din lokala däckgubbe och köp begagnade kvalitetsdäck istället för dåliga nya om det är skralt i kassan.

Senast redigerat av Evildan (21 maj 2014)

DasAuto
23 maj 2014 · 2 751 Inlägg

Lokala däckgubbe som slänger på 20% pristillägg big_smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Evildan
23 maj 2014 ·

DasAuto skrev:
Lokala däckgubbe som slänger på 20% pristillägg big_smile

20% tillägg jämfört med vad?

DasAuto
23 maj 2014 · 2 751 Inlägg

Evildan skrev:

DasAuto skrev:
Lokala däckgubbe som slänger på 20% pristillägg big_smile

20% tillägg jämfört med vad?

delticom, bythjul, gummihuset, däck365, etc etc.
Du kanske har billiga däckbutiker i närheten, men vart jag än har kollat så är dom betydligt dyrare.

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Evildan
23 maj 2014 ·

DasAuto skrev:

Evildan skrev:

DasAuto skrev:
Lokala däckgubbe som slänger på 20% pristillägg big_smile

20% tillägg jämfört med vad?

delticom, bythjul, gummihuset, däck365, etc etc.
Du kanske har billiga däckbutiker i närheten, men vart jag än har kollat så är dom betydligt dyrare.

Dom du räknade upp säljer alltså begagnade däck online?

DasAuto
23 maj 2014 · 2 751 Inlägg

Nya däck, ska man ha begg är väl blocket det bästa antar jag.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Evildan
23 maj 2014 ·

DasAuto skrev:
Nya däck, ska man ha begg är väl blocket det bästa antar jag.

Märklig kommentar ang 20% och länkning till nydäcksförsäljare då jag skrev:

Åk till din lokala däckgubbe och köp begagnade kvalitetsdäck istället för dåliga nya om det är skralt i kassan.


Men, jo det finns även privata säljare, hos en "lokal däckgubbe" kan man ofta förhandla in monteringen i priset och då kan det dessutom bli billigare än att köpa privat.

ekelund88
23 maj 2014 · 2 656 Inlägg

DasAuto skrev:
Lokala däckgubbe som slänger på 20% pristillägg big_smile

knappast har du stannat kvar på 00-talet ? smile dom måste hålla konkuranskraftiga priser och tex kommer du med dessa däck till en firma får du slänga upp en 200 kr per hjul för påläggning osv osv RF ännudyrare :p

DasAuto
23 maj 2014 · 2 751 Inlägg

ekelund88 skrev:

DasAuto skrev:
Lokala däckgubbe som slänger på 20% pristillägg big_smile

knappast har du stannat kvar på 00-talet ? smile dom måste hålla konkuranskraftiga priser och tex kommer du med dessa däck till en firma får du slänga upp en 200 kr per hjul för påläggning osv osv RF ännudyrare :p

haha det är nog min håla som har stannat kvar på 00- talet tongue

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
23 maj 2014 · 385 Inlägg

Evildan skrev:

DasAuto skrev:
Nya däck, ska man ha begg är väl blocket det bästa antar jag.

Märklig kommentar ang 20% och länkning till nydäcksförsäljare då jag skrev:

Åk till din lokala däckgubbe och köp begagnade kvalitetsdäck istället för dåliga nya om det är skralt i kassan.


Men, jo det finns även privata säljare, hos en "lokal däckgubbe" kan man ofta förhandla in monteringen i priset och då kan det dessutom bli billigare än att köpa privat.

jag vill inte köpa begagnat på grund av fyrhjulsdriften

mos ä gött
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang