Köpa audi s3

dieselkraft
21 maj 2014 · 58 Inlägg

Shena. Har fått chansen att köpa en hyffsat fin audi s3 för bra lite pengar. felet med bilen är att styrväxeln är kass.
då jag inte känner killen bra vill jag självklart titta över bilen nogrant så att inte motor/låda/4hjulsdrift är kasst. lol

är det svårt att byta styrväxel?

Någon som har tips på vad man kan kolla samt vad som brukar krångla på dessa?

Bränsleförbrukning?

vad är ett rimligt pris för en sådan? gått 12-13xxx mil. ser inte ut att vara mycket rost alls på åket. står på plåtisar.


Tacksam för snabba svar då jag ev ska titta på bilen imorgon!

Mvh:D

Senast redigerat av dieselkraft (21 maj 2014)

it_mutt Avstängd
21 maj 2014 · 10 388 Inlägg

dieselkraft skrev:
Shena. Har fått chansen att köpa en hyffsat fin audi s3 för bra lite pengar. felet med bilen är att styrväxeln är kass.
då jag inte känner killen bra vill jag självklart titta över bilen nogrant så att inte motor/låda/4hjulsdrift är kasst. lol

är det svårt att byta styrväxel?

Någon som har tips på vad man kan kolla samt vad som brukar krångla på dessa?

Bränsleförbrukning?

vad är ett rimligt pris för en sådan? gått 12-13xxx mil. ser inte ut att vara mycket rost alls på åket. står på plåtisar.


Tacksam för snabba svar då jag ev ska titta på bilen imorgon!

Mvh:D

Rimligt pris? Ja det är ju omöjligt att ge förslag på utan att veta årsmodell på kärran.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
dieselkraft
26 maj 2014 · 58 Inlägg

Hoppssan smile det är en -00:)

it_mutt Avstängd
26 maj 2014 · 10 388 Inlägg

dieselkraft skrev:
Hoppssan smile det är en -00:)

Dessa går väl för runt 35-45k. (35k är iofs relativt lågt). Men, får man fråga vad han begär? smile

Dyker dock upp emellanåt för 30k också, men, det är väl inte direkt det vanligaste

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
dieselkraft
26 maj 2014 · 58 Inlägg

Oki, kan du något om styrväxlar? Gått 12-13k mil han vill ha 5000kr och det prutar jag inte på! Hehe

fredde85
26 maj 2014 · 1 798 Inlägg

5 är ju gratis för en sådan bil om de inte är ett totalt lik

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
SportPilot Ubåtsingenjör
26 maj 2014 · 7 234 Inlägg

5000 för en audi s3 är overkligt billigt, bara att hugga direkt

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
dieselkraft
27 maj 2014 · 58 Inlägg

Jo självklart är 5ooo kronor ingenting men vill nog endå veta om styrväxeln är jobbigt som datan att byta eller om det går utan att tex ta ut hela motor? Hört att man kan plocka ut styrväxel ut v framdäck, vad tror ni? Någon som har erfarenhet?

beqq
27 maj 2014 · 55 Inlägg

jag köper den annars wink smile

Evildan
27 maj 2014 ·

Oavsett om styrväxeln är besvärlig att byta är det bara att åka och köpa bilen innan säljaren låter någon annan som inser direkt vilken bra affär detta är.

Vill du sedan inte laga den, sälj den för 15000.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 maj 2014 · 17 503 Inlägg

Evildan skrev:
Oavsett om styrväxeln är besvärlig att byta är det bara att åka och köpa bilen innan säljaren låter någon annan som inser direkt vilken bra affär detta är.

Vill du sedan inte laga den, sälj den för 15000.

Ja. Köp.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
27 maj 2014 ·

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:
Oavsett om styrväxeln är besvärlig att byta är det bara att åka och köpa bilen innan säljaren låter någon annan som inser direkt vilken bra affär detta är.

Vill du sedan inte laga den, sälj den för 15000.

Ja. Köp.

Finns utrymme att köpa bilen, lämna bort jobbet till någon "Nisse runt hörnet" och ändå göra 15000kr utan att lyfta ett finger förutom att hämta bilen och annonsera ut den.

(Har gjort något spontant, ber om ursäkt i förskott.) wink

Senast redigerat av Evildan (27 maj 2014)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 maj 2014 · 17 503 Inlägg

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:
Oavsett om styrväxeln är besvärlig att byta är det bara att åka och köpa bilen innan säljaren låter någon annan som inser direkt vilken bra affär detta är.

Vill du sedan inte laga den, sälj den för 15000.

Ja. Köp.

Finns utrymme att köpa bilen, lämna bort jobbet till någon "Nisse runt hörnet" och ändå göra 15000kr utan att lyfta ett finger förutom att hämta bilen och annonsera ut den.

(Har gjort något spontant, ber om ursäkt i förskott.) wink

Blev du sugen nu mr Evil?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
27 maj 2014 ·

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Ja. Köp.

Finns utrymme att köpa bilen, lämna bort jobbet till någon "Nisse runt hörnet" och ändå göra 15000kr utan att lyfta ett finger förutom att hämta bilen och annonsera ut den.

(Har gjort något spontant, ber om ursäkt i förskott.) wink

Blev du sugen nu mr Evil?

Näe, det suget är redan stillat för dagen.

Bil på väg upp. roll

SportPilot Ubåtsingenjör
27 maj 2014 · 7 234 Inlägg

simoinsdfafd skrev:
Köp Volvo

det var ett väldigt givande och konstruktivt inlägg smile sträck på dig och slå dig en extra gång på bröstet nu !

Hur gick det TS, blev det någon affär ?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
dieselkraft
29 maj 2014 · 58 Inlägg

blir antagligen affär på lördag! antar att man borde genomföra denna affären trots allt hehe! hörde att en kompis lämnade in sin a3 till en "verkstad" och betalade 800kr svart för byte av styrväxel. kan det vara så mycket jobbigare på en S3?! hehe! ska dit o höra med denna "verkstad" imorn efter jobbet.

tackar för svar! bilder kommer självklart upp här efter köp!

mvh

Senast redigerat av dieselkraft (29 maj 2014)

Mew
29 maj 2014 · 2 163 Inlägg

Ångrar du dig sen kan jag köpa den av dig för 6000. wink

Nä men det är som sagt ingen tvekan, bara att slå till. Det går inte att gå back på. tongue

dieselkraft
1 juni 2014 · 58 Inlägg

idag har jag hämtat nycklarna till bilen iaf! ska dit nu snart och titta genom bilen rejält så allt annat förutom styrväxeln funkar. personen som säljer den verkar vara väldigt ärlig och verkar köra med bilarna till dom pajjar och sen ställa dom! efter att han ställde denna s3an så köpte han en a6 som han ochså ställde pga att den gick sönder. nu har han köpt en leasing bil och bryr sej inte om dessa 2. är nyfiken på om den ska starta. ska vara chippad samt bytt till något sportavgassystem. dock vet han inte vad för något då det var ägaren innan som gjorde detta big_smile

Tobias_Nordh
1 juni 2014 · 68 Inlägg

Styrväxeln är jättelätt att byta, häng ner framvagnsbalken, lossa styrleder på båda sidor, sen lossar du rattstång och eventuella kontakter. tar 15 minuter om du har lyft smile

Volkswagen Golf II "White n black" (1986)
dieselkraft
1 juni 2014 · 58 Inlägg

här kommer lite bilder hehe. kan väll även meddela att jag körde bilen hem! han vart dock lite seg att styra hehe!

Måste dock ha nya fäljar! letar för fullt!

http://i.imgur.com/gzDJsgJ.jpg

http://i.imgur.com/FQ61WZF.jpg

http://i.imgur.com/iOOdoZh.jpg

tack alla för hjälpen!

Senast redigerat av dieselkraft (1 juni 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang