stressa inte ihop ngt bara! de lönar sig inte Jag gjorde de med min bil förra året och underarbetet var inte de bästa på ena bakskärmen så lika bra å låta de ta den tid de tar å få de bra från början!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Nej idag blev de migrän anfallet berit vart klar med skärmen men missa ta bild så ni får vänta till imorgon. Nu blir de sova o tillbaka till jobbet vid 5 natti
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Började kvällen med att dra loss gammal svart film. Här ser ni hur filmen jag säljer blir när man tar bort den. Inga lim rester alls. Vilket e rätt skönt när man ska lägga på nytt.
Sedan var de till att riva inredningen för att få bort tak räcken och antenn.
Litet jobb med innertaket... Bara lite...
Sen var de bort med bakljus och annat lull utom just stänk skärmen som man hittade sista minuten när man skulle foliera över den.. Trött mössa...
Sedan bar de bara att börja...
De tar sig, sakta men säkert
Blir ganska bra ändå
Fick sån jävla migrän igår så jag missa o ta bilder. Här e de ett par taskiga när den e klar
Blir lång kväll ikväll med, var inte jätte kul o ställa bilen på jobbet inatt så nu e de o se till o bli klar
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Well in i garaget då. Inte en super optimal kör possition i bilen men de duger in i garaget iaf. Tur att man har tak lucka
Kanske reder ut era funderingar om se svarta strecket i förra bilden. Hivudet får gå i takluckns hål
Idag var Jan från street and track (ny sponsor) förbi garaget med dekaler till bakluckan. Vart riktigt snygga men han inte få på dem idag. Tackar ödmjukast!
Så fort de fina dekalerna var färdig beskådade var de dags för att fortsätta på folieringen.
Jag hade super problem igår med o hålla upp rullen jag kapat till. En snille blixt gav mig iden att använda en domkraft. Awesome?
Alla bilar är olika och efter går dagen så lärde jag mig ganska väl hur jag skulle gå till väga. Denna sida tig en tredjedel av tiden.
Blev lite lättare att kapa bort överskottet direkt för att slippa spänningarna.
Nu börjar de gå undan
Ganska nöjd
Sedan var de till o preppa taket. Även här använder jag wrapcut för att få bättre linjer.
Blir de bra med grått tak tror ni?
Klar för dagen. Tanklocket fick sig oxå lite film
Vad tycker ni?
Imorgon hoppas jag på o komma tidigt till jobbet. Då kan jag foliera tak räcken o antenn snabbt o montera på lunchen. Får se hur de ser ut. Men fått tillbaka lite hop om utställningen nu.
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Aos träffen kommer vara på björkviks flyg fält lördag kl 9.00 Jag kommer ha samåkning från sthlm ner så e någon sugen så e de bara skicka pm.
Att demontera innertaket tar kanske ca 40 min med allt första ggn, tänk dock på att du har airbags över allt som måste tas bort. Så koppla loss batteriet.
Har hänt lite under lunchen idag. Kommer lite bilder sen
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
fan så fint de blir! Går ju framåt för var dag här Och grått tak tror jag blir bra när du fått klart bilen!
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Testade att foliera takräckena igår innan jag skruva på dem. Testade svart..
I min mening såg de dock skräp ut. De syndes mycke mer
Folien rök l de fick bli org
Fick även på folie på antennen
Monterad
Imorse var jag här på jobbet tidigt. Han skruva fast tak räcken och ena airbagen. Blir sista bagen på lunch o sen upp med innertaket Lär tyvärr inte hinna klart till imorgon men åker ner iaf.
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Lunchen vart grymt stressig idag. Bulta fast tak räcken, airbag och innertaket. Fick dit de mesta av delarna i taket. Fatas klädsel på bak stolparna sedan ett par kurv handtag.
Drog även på dekalen bak såg rätt okej ut.
Resultat!
Nu e de sängen som nalkas. Åker 4 imorgon bitti till garaget för tvätt o sen försöka få lite mer klart. Hoppas vi ses på träffen imorgon
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden