Rost, speciellt under. Tyvärr har Mercedes någon bombsäker underedsmassa så rost kan vara svårt att hitta. Bakvagnbussningar brukar kunna vara trötta på gamla bilar, ger vinglig bil och ev klonk vid växling. Kolla även om den är lättstartad även kall. Tickande spridare och lyftare förekommer. Irriterande men relativt ofarligt. Sen det vanliga leder och bromsar osv
Rost, speciellt under. Tyvärr har Mercedes någon bombsäker underedsmassa så rost kan vara svårt att hitta. Bakvagnbussningar brukar kunna vara trötta på gamla bilar, ger vinglig bil och ev klonk vid växling. Kolla även om den är lättstartad även kall. Tickande spridare och lyftare förekommer. Irriterande men relativt ofarligt. Sen det vanliga leder och bromsar osv
Dessutom kan det vara glapp i överföring från motor till bakaxel. Det märker man då det blir svårt att växla utan ryck. Det största problemet är väl att den är svårstartad kall. Är bilen varmkörd när du kommer=inget köp. Är den kall och det är över 10 grader ute så struntar du i att glöda. Starta direkt. Den ska mala på startmotorn rätt länge men sparka igång och låta som ett tröskverk=köp.
På w124 ska du kolla torkaren. Den kan slamra rätt friskt. Se även till att det gå r att få kyla/värme i kupen på bägge sidor. Fungerar en sida kan man enkelt koppla ihop dessa men då är det prutläge.
Skriv hur det gick sen!
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Rost, speciellt under. Tyvärr har Mercedes någon bombsäker underedsmassa så rost kan vara svårt att hitta. Bakvagnbussningar brukar kunna vara trötta på gamla bilar, ger vinglig bil och ev klonk vid växling. Kolla även om den är lättstartad även kall. Tickande spridare och lyftare förekommer. Irriterande men relativt ofarligt. Sen det vanliga leder och bromsar osv
Några vanliga ställen under man kan finna rost på? Lätt att finna delar till dom osv? Tack för tipsen iaf!
Hybridsmurfen skrev:
mb_pucken skrev:
Rost, speciellt under. Tyvärr har Mercedes någon bombsäker underedsmassa så rost kan vara svårt att hitta. Bakvagnbussningar brukar kunna vara trötta på gamla bilar, ger vinglig bil och ev klonk vid växling. Kolla även om den är lättstartad även kall. Tickande spridare och lyftare förekommer. Irriterande men relativt ofarligt. Sen det vanliga leder och bromsar osv
Dessutom kan det vara glapp i överföring från motor till bakaxel. Det märker man då det blir svårt att växla utan ryck. Det största problemet är väl att den är svårstartad kall. Är bilen varmkörd när du kommer=inget köp. Är den kall och det är över 10 grader ute så struntar du i att glöda. Starta direkt. Den ska mala på startmotorn rätt länge men sparka igång och låta som ett tröskverk=köp.
På w124 ska du kolla torkaren. Den kan slamra rätt friskt. Se även till att det gå r att få kyla/värme i kupen på bägge sidor. Fungerar en sida kan man enkelt koppla ihop dessa men då är det prutläge.
Skriv hur det gick sen!
Tack för tipsen!
Jag meddelar hur det hela slutar sen . Ni har inga andra tips på odödliga dieslar? 240D? 300D? 220D?
En expert är en person som har gjort alla misstag.