4057
Sök

Chippad s40 2,0 t steg 3 motor lamba tänds ofta

8 Inlägg
4 juni 2014
Trådstartare
hej jag har en volvo s 40 98 ,2000 mil , som två lampor lyser på den ena är en triangel med gröntt tecken i ( se bild )  och det andra är service lampan .. vad är det för lampor ?
vilket fel kan det vara ?
tack i för hand
m.v.h

373 Inlägg
4 juni 2014
Service lampan är ju som det låter, att det är dags för service.

Motorlampan tänds när det lagras en felkod, så läs ut felkoderna så får du veta varför det tändes smile

8 Inlägg
4 juni 2014
Trådstartare
Okej är det lamada ? Eller kan det vara vilket fel som helst  ? M.v.h

4 824 Inlägg
4 juni 2014
kan vara vad som hellst, finns väll typ 100 olika anledningar till varför motorelektroniklampan börjar lysa så utan att läsa av felkoderna är det välldigt svårt att veta varför den börjat lysa.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

8 Inlägg
5 juni 2014
Trådstartare
var och besiktade den idag hade 0,5 co halt av 0,3

och halt  120 av 100 , hur kan man lösa de med e 85 ?
tack för svaret

309 Inlägg
5 juni 2014
jakob343 skrev:

tack för svaret

E85 är ingen långsiktig lösning. Eftersom du har en lysande motorlampa vet jag inte ens varför du frågar här.
Din bil sitter antagligen på svaret, så åk och läs av den. Om du inte vill åka runt med lysande lampor förstås wink

Ska vi likt förbannat sitta och gissa så.. Lambdasonder/katalysator. Är bilen inte servad på länge kan du börja där.

8 Inlägg
5 juni 2014
Trådstartare
Lambda var det och motorfläckt , som visade datan efter som bilen har en sport katylysator såmkan lambda sonden inte kunna räkna altt syre som det ska för tjuckt rör , ändå hjl8a e 85 elr någon som vet ?

3 860 Inlägg
6 juni 2014
Mjukvara som är för steg 3 kan ibland fixa det isf... ändrar värdena för vad lambdan ska känna/ge. Finns också distanser att köpa så att man flyttar sonden lite, hjälper på vissa.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

450 Inlägg
6 juni 2014
jakob343 skrev:
Lambda var det och motorfläckt , som visade datan efter som bilen har en sport katylysator såmkan lambda sonden inte kunna räkna altt syre som det ska för tjuckt rör , ändå hjl8a e 85 elr någon som vet ?

Men hallå vad har e85 med att lambdasonden inte klarar regleringen på grund av större downpipe?

8 Inlägg
7 juni 2014
Trådstartare
maaw skrev:
jakob343 skrev:

tack för svaret

E85 är ingen långsiktig lösning. Eftersom du har en lysande motorlampa vet jag inte ens varför du frågar här.
Din bil sitter antagligen på svaret, så åk och läs av den. Om du inte vill åka runt med lysande lampor förstås wink

Ska vi likt förbannat sitta och gissa så.. Lambdasonder/katalysator. Är bilen inte servad på länge kan du börja där.

spokenratt skrev:
Mjukvara som är för steg 3 kan ibland fixa det isf... ändrar värdena för vad lambdan ska känna/ge. Finns också distanser att köpa så att man flyttar sonden lite, hjälper på vissa.

hej
tack för svaret kan du tipsa för några distanser ? neutral

8 Inlägg
7 juni 2014
Trådstartare
Henrik-N skrev:
jakob343 skrev:

Men hallå vad har e85 med att lambdasonden inte klarar regleringen på grund av större downpipe?

8 Inlägg
7 juni 2014
Trådstartare
spruta lite vatten på lambdan så dumpa ner den big_smile

3 860 Inlägg
7 juni 2014
Autotech har haft i ders webshop...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

450 Inlägg
7 juni 2014
jakob343 skrev:
spruta lite vatten på lambdan så dumpa ner den big_smile

Vad skriver du? du skriver fullständigt obegripligt.

Sök