1834
Sök

Fundera på att köpa xc70 03 autmat har gått 25 tusen mil. Någonting man behöver kolla på dessa bilar?

BilFixare
6 juni 2014
Trådstartare
Fundera på att köpa xc70 03 autmat har gått 25 tusen mil. Någonting man behöver kolla på dessa bilar?

Jag tänkte mest automat låda håller de?

Någon som äger sådant bil? Krångla bilen mycket?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
7 juni 2014
Den gamla 4 hjulsdriften är ju rätt biege... Visst krånglar det, det är så med alla bilar. Gräv lite djupare i börsen och slå till på en nyare. 05-07 är nice. Tro mig

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

BilFixare
7 juni 2014
Trådstartare
Det är hardlex fyrhjuldrift på den.

BilFixare
7 juni 2014
Trådstartare
Det är likadant awd som på din ( Harlex )

http://sv.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC70

Hur är det automat låda på din krångla han?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
7 juni 2014
Jasså kom den så tidigt... Ja då är det ju lugnt

lådorna håller bra för normalt användande. Men hård körning och tunga lass tär hårt på grejjerna. Så helst ska man ju få tag i en utan drag. Eller om man vet säkert hur bilen är körd tidigare.

4 824 Inlägg
7 juni 2014
som på alla bilar med automat så ska man kolla oljan i lådan, den ska vara röd och inte åt det svarta hållet och framför allt inte lukta bränt för då har oljan gått varm. oljebyte ingår inte i någon service för privat personer utan bara för yrkestrafik och det trots att tillvärkaren rekomenderar ett oljebytes intervall på 6000mil så vill man få den bytt får man be om det själv.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

BilFixare
7 juni 2014
Trådstartare
Hitta ingen olja sticka ( automat ) på den. Men men jag tror att jag ska köpa den och sen bytt olja på motorn o låda sen få jag göra hjulinställning på den den,jag han dra och höger.

BilFixare
7 juni 2014
Trådstartare
En fråga bara.  hur ofta ska man bytta kamrem? denna bilen har bytt kamrem vid 16 tusen mil. Så frågan är byter man varje 8 tusen mil? eller byter man vid 16 mil och nästa bytte är 32 tusen mil?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
7 juni 2014
BilFixare skrev:
En fråga bara.  hur ofta ska man bytta kamrem? denna bilen har bytt kamrem vid 16 tusen mil. Så frågan är byter man varje 8 tusen mil? eller byter man vid 16 mil och nästa bytte är 32 tusen mil?

32k eller 10 år.

825 Inlägg
7 juni 2014
2003 års modell av V70 introducerade fyrhjulsdrift från Haldex, kombinerat med antingen den nya 2.5T bensinmotorn på 210 hk (som ersätter 2.4T) eller nya D5-motorn på 163 hk.

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
7 juni 2014
DiwraZ skrev:
BilFixare skrev:

32k eller 10 år.

16 tusen eller 10 år menar du väl så det inte blir nåra missförstånd här. wink

Nöjeskör närproducerat

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
7 juni 2014
_Blue_Speed_ skrev:
DiwraZ skrev:
BilFixare skrev:

32k eller 10 år.

Japp. Men frågan var ju vid vilket miltal den ska bytas nästa gång

Ljuva 90-tal
1 128 Inlägg
7 juni 2014
DiwraZ skrev:
_Blue_Speed_ skrev:
DiwraZ skrev:

32k eller 10 år.

Ja, men det kan misstolkas det du skrev. tongue

Nöjeskör närproducerat

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
8 juni 2014
_Blue_Speed_ skrev:
DiwraZ skrev:
_Blue_Speed_ skrev:

Ja, men det kan misstolkas det du skrev. tongue

Ok ursäkta...

2 266 Inlägg
8 juni 2014
Finns oljesticka på automaten sitter lite gömd under plastsnorkel som går till luftburken från fronten, en kort gul sticka.

svetsdiff !!!

BilFixare
8 juni 2014
Trådstartare
på min xc70 1999 vet jag att det finns olja sticka till automatlåda men på denna 2003 hur jag ens leta så hitta jag inte den.

BilFixare
8 juni 2014
Trådstartare
http://www.youtube.com/watch?v=7WfY8MQc1B8

jag få testa leta igen få se om jag hitta.

2 266 Inlägg
8 juni 2014
BilFixare skrev:
på min xc70 1999 vet jag att det finns olja sticka till automatlåda men på denna 2003 hur jag ens leta så hitta jag inte den.

Ska finnas hade på min v70 -05 dock har dom gömt den väl men på samma ställe som äldre v70is.

svetsdiff !!!

4 824 Inlägg
8 juni 2014
BilFixare skrev:

om det är en 99 så va det inte en XC70 utan en V70 XC AWD wink

det finns oljensticka.
http://www.bildelsbasen.se/global/images/image.php?src=/mnt/newftp/113/bil/lgnr/623582_3.jpg&width=370&height=

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

6 688 Inlägg
8 juni 2014
Tror de var 02-03orna som hade mest krångel med kombiinstrumentet (Klockan slutar funka eller ändrar sig själv, lampor som inte fungerar)

Styrleder, K-stag och länkarmsbussningar i chassi väg, även bromsslangarna.

Provkör på en grusväg och känn noga ifall AWDn kickar in, om den inte gör det eller gör det fast det rasslar till så behöver hylsan till lådan bytas..om den inte byts i tid måste hela vinkelväxeln bytas.

De/Dem

Sök