2694
Sök

Hjälp med serviceboken! (V70N)

100 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
Hej!

Jag kikade i serviceboken idag som ligger i handskfacket och kom på att den inte blivit ifylld ännu i min ägo.
Jag har snart kört 20 000 km. Det jag har gjort efter varje 1000e mil är att byta olja+filter. Har även nyligen bytt bromsklossar och skivor.

Det jag undrar över är. Är det något speciellt som ska jag göras varje enskild service? Eller är det bara olja+filter?
Jag har hört att kamremmen ska bytas var åttonde service. Men den byttes strax innan jag köpte bilen. Så det är inget jag behöver oroa mig för ännu ändå!

Jag behöver fylla i " Volvo original service 100000 km" och "120000 km"

Hjälp uppskattas! smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
8 juni 2014
enkelt vänta tills i morrn bitti ring närmaste volvo verkstad och fråga vad de gör för något vid dom miltalen så äre löst

100 Inlägg
8 juni 2014
Trådstartare
MrEricsson skrev:
enkelt vänta tills i morrn bitti ring närmaste volvo verkstad och fråga vad de gör för något vid dom miltalen så äre löst

Haha, så långt tänkte inte jag! Tack för svar smile

528 Inlägg
8 juni 2014
Är det ifyllt av ägaren utan daterade kvitton så spelar det väl ingen roll vad du skriver? Finns nog ingen som värdesätter det ändå. För din skull, som bra att veta, så sätt en notis om vad du gjorde. Det går ju inte göra saker i efterhand och skriva till en gammal servicepunkt. Och har du daterade kvitton så lägg med dem och skriv vad som gjorts.

Sök