Bilen gick fint tills allt började.
Jag körde en runda och precis när jag hade kommit till min kompis så gick bilen upp i kok. Och de va pågrund av att en vattenslang hoppade av och allt vatten rann ut. Jag stannade självklart bilen genast och sen va de inget med det.
När jag fyllde på vatten sen och försökte lufta så gick inte det, så kom jag fram till att de va problem med vattentempgivaren så jag bytte den. sen gick bilen som vanligt (klämman till slangen va rostig och sleten, halva satt kvar i bitar)
Efter en 1-2 dagars körning märkte jag inget alls, men sen helt plötsligt slutade bilen ladda helt och hållet. turbon arbetade lite elr inget alls.
Så jag fick hjälp av en kille som äger eget företag och han körde bilen och tipsade om att de kan va katalysatorn som är igentäppt, vilket de inte va. Vevhuset va heller inte täppt. Turbon laddade bra på test.
jag kopplade sen bort kontakten till luftmässmätaren och bilen gick betydligt bättre men laddade inte till 100% och då bytte jag luftmassmätaren.
Nu till problemet just nu. Bilen dricker extremt mycket bensin 2.5-3.0 liter milen och den ger inte full effekt... känns som den dränker sig själv.
Det som är kollat är följande:
Läckage
turbon (laddade på test)
luftmassmätaren
vevhusventilationen
oljefilter nybytt samt stift. (5-6 månader gammalt)
bromsar ligger ej på. (bör ej vara ändå)
kollat lite luftslangar (ej riktigt)
Hade varit grymt shysst med lite tips hur jag ska gå till väga eller ännu bättre om ni vet problemet! tack på förhand!