13906
Sök

Hjälp med ac till Audi a4- 96

1 Inlägg
9 juni 2014
Trådstartare
Tjo!
Som rubriken lyder, nått är fel med ac:n och det är ju supergott i detta vama väder!

Panelen lyser inte, och det är denna panelen jag har ( http://www.auto24parts.com/en_GB/p/HEAT … 0011/18815 )

Värmen eller kylan funkar inte, det vill inte blåsa. Om man höjer eller sänker själva blåset så händer det absolut inget. Jättejobbigt när det blir imma på rutorna för det vill inte blåsa alls, men ibland går fläkten igång och då blåser det jättemycket och det låter som bara den, men så fort man trycker på panelen så slutar blåsningen men inte ylandet, som slutar efter ett tag.

Vi började kolla om det kunde vara en säkring, men ingen säkring att i ??
Vi satte i en och då funkade fläkten normalt en halv dag, sen ville det inte längre. Det enda som blev bra när vi satte i säkringen var att bilden inte blev svårstartad ( ibland går den inte gång och står och tuggar på tändningen, troligtvis startmotor? )

så min fråga till er bil kunniga ( något som ja inte är då jag är väldigt nyblinen bil och körkortsägare och pappa inte kör tyskt utan svenskt ), vad kan felet vara?

+25 på utsidan, dubbelt inne var inte könt påväg hem efter en jobbdag tongue

Forummoderator
18 560 Inlägg
10 juni 2014
Jag hade nog bytt den panelen. Köp en beg.
Startmotorn har 2 lägen: Den drar runt motorn eller den gör det inte. Om motorn går runt fast inte vill gå igång är inte starten felet.

När fläkten fungerade, kylde ac då? Inte dåligt på en så pass gammal bil!

Sök