Har en Volvo 245 -årsm: 1988 -medkörd: ca 26xxx mil -motor: B200e -växellåda: m47 -sprut: k-jetronic
Efter att jag bytt topplocks packningen har inte insprutningen fungerat. Trodde det var mellanaxel/hjälpaxel som var fel inställd när jag lade tillbaka kammremmen så jag tog loss allt och kollade igen men det såg rätt ut. Så nu undrar jag att vad kan problemet vara när det kommer bränsle till k-jetronic enheten men inte till spridarna?
Hjälp! har absolut ingen kunskap inom insprutning.
Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se
fungerar inte vågen som det är tänkt så kommer det ingen soppa.
kolla att allt är 100% tätt mellan vågen och insuget framför allt gummit i mellan. detta sprutet är OTROLIGT känsligt. och behöver vara 100% tätt för att det ska fungera eftersom undertrycket i motor lyfter vågen så soppan sprutar ur spridarna
fungerar inte vågen som det är tänkt så kommer det ingen soppa.
kolla att allt är 100% tätt mellan vågen och insuget framför allt gummit i mellan. detta sprutet är OTROLIGT känsligt. och behöver vara 100% tätt för att det ska fungera eftersom undertrycket i motor lyfter vågen så soppan sprutar ur spridarna
har idag satt tillbaka hela sprutet efter att ha putsat ur allt o kollat. Den får äntligen bränsle igen! och den tänder men startar ej
Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se