Volvoträff Skokloster Slott 30/8 klockan 10:00-15:00

volvo240tic Egen företagare & Flockare
6 september 2014 · 314 Inlägg

nästa är planerad 30 Maj 2015

Volvo 240 turbo 4 life
Cryger
6 september 2014 · 86 Inlägg

volvo240tic skrev:
nästa är planerad 30 Maj 2015

Alltså inte ett helt år kvar! ;D

Admin på VOLVOSofSWEDEN
Bor söder om Stockholm, kör en V70 -10
Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
7 september 2014 · 205 Inlägg

Mysig träffårstid i maj. Enda nackdelen då är förbannade pollen och frömjöl. Men det är iaf många gånger bättre än is och vägsalt.
Satsar på att besöka träffen i maj då. :-)

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
Arly165 Bakhjulsdriven
7 september 2014 · 335 Inlägg

Kul att en till är planerad, kändes som att det fanns utrymme för många fler bilar / besökare.

Chevrolet Impala SS "Grocery Getter" (1996)
Volvo 744-892 GLT 16 VALVE "Magnum opus" (1989)
Volvo 704-862 "760 Turbo" (1984)
BlueScreeen
7 september 2014 · 2 030 Inlägg

Denna gång skall jag definitivt dyka upp, och med en färdig bil! smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
7 september 2014 · 2 571 Inlägg

Nästa gång ska jag nog våga ställa fram bilen istället för att låta den stå på parkeringen. wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
volvo240tic Egen företagare & Flockare
7 september 2014 · 314 Inlägg

Låter bra det grabbar. Nästa gång ska vi vara lite bättre och lite flera. Uppskattat var det överallt förrutom lite gnäll på en ljudbil som spela lite för högt enl besökare och medutställare. Vet inte om vi ska godkänna ljudbilar nästa år eller ställa dom mycket längre bort. Inget kul om utställare inte vill komma eller besökare drar sig för att titta på bilarna för att det spelas för hög musik.

Åsikter och förslag tas gärna emot.

Volvo 240 turbo 4 life
Fadde_e30
7 september 2014 · 462 Inlägg

Klart ljudbilarna ska spela högt (lagom högt). Blir så dött annars.
Är ingen jävla hund utställning vi åker till.

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
ts007
8 september 2014 · 1 777 Inlägg

Ja det var ju märkligt att man inte kan titta på bilar trots att det spelas musik. Det har vi gjort i alla år:-) Men jag uteblir nästa år så blir problemet löst ;-)

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
volvo240tic Egen företagare & Flockare
8 september 2014 · 314 Inlägg

Eller så kan du ju skruva ner volymen Skåne
Fadde , ljud fanns det ändå från dom som hade grillningen dom hade mixer bord och högtalare.

Men nu var det inte bara deras gäster som klagade utan en hel del av utställarna.
Det är kanske inte så kul att bara höra basdunk när man som gäst till slottet bla ska sitta och äta sin lunch och inte klan föra en vanlig dialog utan att behöva skrika till varann
.
När du vände på din bil skåne som var det ett 10 tal utställare som hade åsikter istället för matgäster , då får man väl ta hänsyn ???
Det var ju inte så att du spelade musik i den bemärkelsen utan du drog ju på med bara massa basdunk och din attityd mot dom som försökte säga åt dig blev inte bättre av. Flertalet var fram till mig ut sa att du snäst åt dom när dom sa något.

Tror ingen har något emot att någon skulle dra upp ljudet för att demonstrera sitt ljud eller visa upp sitt ljud som tex Rille K gjorde med lagom volym och inget extremt basdunkande i flera timmar.

Därför så kanske man skulle kunna ställa upp biljudsbilarna lite längre ifrån själva matplatsen och kanske tom köra DB mätning ?

Volvo 240 turbo 4 life
ts007
8 september 2014 · 1 777 Inlägg

När jag vände bilen Danne var det 1!! person som var framme o klagade o då sänkte jag volymen direkt utan att höja igen. En kvinna som var nån slags ansvarig var framme o sa att de skulle spela vid grillningen o vi kom överens om att de spelar en timme o sen kunde vi spela en timme. Tråkigt att min musiksmak i faller dig i smaken. Du var ju själv på plats, hur vore det att gå fram till mig isåfall o säga till att det tydligen inte uppskattas att jag spelade? Eller e det lättare att skriva det på ett forum? Får väl passa på o be övriga utställare om ursäkt om mitt spelande var störande.

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
ts007
8 september 2014 · 1 777 Inlägg

Okej. Jag o Danne har rett ut detta nu via telefon så det e avklarat. Ett förslag är att annars som du skrev Danne ställa bilar som vill spela längre bort så att de inte stör folk på uteserveringen alternativt att man som på många andra träffar har 10 min varje/varannan timme som man får dema högt. Vi gjorde så på Elmia i år o det fungerande utmärkt.

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
BlueScreeen
8 september 2014 · 2 030 Inlägg

Självklart tycker jag att ljudbilar ska finnas på plats, som Skånes sista förslag var bra med 10min/timme!

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
Cryger
8 september 2014 · 86 Inlägg

hyrbil skrev:
Nästa gång ska jag nog våga ställa fram bilen istället för att låta den stå på parkeringen. wink

hehe jag med! och då kanske man fattar hur man kommer in på området också wink

Admin på VOLVOSofSWEDEN
Bor söder om Stockholm, kör en V70 -10
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
8 september 2014 · 2 571 Inlägg

Fjompa: Hahah! Ja, helt enkelt var det inte att se var bilarna skulle köra in.
Du kom ganska sent till träffen va? Såg en svart V70 med den lilla gula loggan på framskärmen kring 13.30-14 rulla in på parkeringen när jag och en annan skulle åka.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Cryger
8 september 2014 · 86 Inlägg

hyrbil skrev:
Fjompa: Hahah! Ja, helt enkelt var det inte att se var bilarna skulle köra in.
Du kom ganska sent till träffen va? Såg en svart V70 med den lilla gula loggan på framskärmen kring 13.30-14 rulla in på parkeringen när jag och en annan skulle åka.

Ah yes, det var då jag rullade in smile nästa år tänkte jag nog ställa ut bilen och komma dit vid 10!

Admin på VOLVOSofSWEDEN
Bor söder om Stockholm, kör en V70 -10
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
8 september 2014 · 2 571 Inlägg

Samma här. smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
pulchi
8 september 2014 · 640 Inlägg

Nu var väl bilarna med ljud i knappast det största problemet rent ljudmässigt. Ljudet dom hade vid grillen gjorde ju ont i öronen att lyssna på, och gick inte att föra en diskussion i normal samtalston inne i det området på grund av det heller.

Klart att dom med bra ljudinstallationer ska få spela och visa upp det, i lagom mängd. Tycker absolut inte att det var något problem på den här träffen.

Är medveten om att det här redan är löst, men tänkte bara dela med mig av mina åsikter. Tyvärr brukar det ju bara vara dom som är missnöjda som skriker högst smile

DNSFY Volvonörd
8 september 2014 · 121 Inlägg

En annan stod ju med dom otroligt tråkiga originalfälgarna. Kändes fel att ställa ut när man väl var där hmm
Bilen såg i princip original ut.

Så nästa gång är 20"arna på plats samt att bilen är en aningen lägre. Och så ska lite mer godis nog hinna åka på exteriört.

Volvo 740 Turbo Intercooler "Rödingen 2" (1990)
Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
8 september 2014 · 205 Inlägg

Att respektera andra och ta hänsyn bör man göra oavsett var man är. Att poppa högt hör till en bilträff men som ni redan skrivit, nån låt brukar duga och sen lugnar man sig lite.

Nu deltog inte jag här, men jag var utställare på bilia Tyresö-träffen på försommaren.. och efter det förstår även jag att det blir fööör mycket billjud under för lång tid.

Ja, jag både bygger, spelar och lyssnar på billjud själv dagarna i ända.  Men då i en stil, mängd och volym som passar mångas olika smaker.

Ingen smutskastning på någon speciell träff, person eller bil..men jag tycker att vi alla kan tänka oss för en extra gång när man inte är ensam på en plats.. träff, parkering eller bostadsområde eller var det nu är.
Nån låt är ju grymt kul att höra, men inte på superduper volym hela dagen lång..

Okej jag låter gammal och tjurig?

Kanske är det oxå. Men det är väl roligare när alla blir nöjda?  /mvh svanis

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang