12 juni 2014
Trådstartare
Hej! Kör en Corolla halvkombi som i stort rullat på utan problem senaste 2000 milen. Utförd halvservice och nyligen prickfri besiktning. Det är dock nåt som inte stämmer. Varje gång jag startar bilen och ska rulla iväg (framåt), ofta efter att ha backat kort så uppstår en litet rasslande/skrapande nånstans ifrån. Jag tycker mig kunna lokalisera ljudet från undersidan nånstans där fram. Senaste gångerna har det också tilltagit i styrka. Det förekommer bara då bilen stått avslagen en kortare eller längre stund. Jag vet inte om det är relevant men bilen knakar också från vad jag tror är stötdämparna då jag svänger över gupp, exempelvis gång eller cykelbana. Nästan enbart vid sväng, inte annars. Knakandet kommer både bak och framifrån. Inget stort ljud, men störigt då jag inte vet om något är galet och borde åtgärdas.
Jag är så jävla okunnig vad gäller bilar, har nyligt skaffat kortet och skulle verkligen uppskatta lite rådgivning om det här. Man vill ju inte köra omkring i en dödsfälla liksom.
Tack på förhand!