Mitt problem är att det tjuter ifrån bilen, men jag fattar inte vad det kan vara.............. När jag gasar så höjs ljudet med varvtalen. Och när jag kopplar försvinner ljudet helt. Är det någon som har en aning om vad detta problem kan vara? Svar uppskattas!!
sweeken, ja det låter i neutralen när jag har släppt kopplingen. Du har alltså lika problem?? Är det något man borde ta tag i direkt?
Ja det låter för mig då med, fast min växellåda har jag just satt dit och den har jag tidigare haft utomhus utan lock ett tag så har blivit lite ytrost i den, så hoppas på att det "nöts" bort i mitt fall, Fast jag vet inte vad som är sönder i ditt fall, men troligen något lager i växellådan
(Min låter bara lite grann) hur mycket låter din?
Jag skulle inte byta det före det rasar/inte går att köra, fast måste din bil fungera, långt tex viktigt att komma till jobbet i tid varje dag etc eller liknande kanske du borde byta ganska snabbt (en m47/växellåda kostar inte mycket)
Okej, Ja det låter faktiskt ganska högt, man hör det tydligt. Men jag får kolla runt lite mer innan jag bestämer mig hur jag ska göra. Hoppas verkligen inte jag behöver byta hela lådan. Inte haft bilen så länge.
Okej, Ja det låter faktiskt ganska högt, man hör det tydligt. Men jag får kolla runt lite mer innan jag bestämer mig hur jag ska göra. Hoppas verkligen inte jag behöver byta hela lådan. Inte haft bilen så länge.
Tack för dom seriösa svaren !
Okej,visar det sig att det är något lager i växellådan så blir det billigare att köpa ny låda än att hålla på och renovera den, kan vara värt att tänka på. (En komplett fungerande växellåda kostar omkring 0-500 från någon "raggare") men fortsätt du köra tills den rasar så är det "bara" att byta sen
Låter det när du har i neutralen och släppt kopplingen, kan det ju vara växellådan. (Har så själv just nu)
Är det någon som kan förklara på vilket sätt det kan vara urtrampningslagret? Då borde det ju låta när han kopplar/växlar?
Ett kass urtrampningslager väsnas oftast när pedalen är uppe pga att det är glapp och då blir det vibrationer som hörs. När man frikopplar tystnar det pga belastningen. Men efter att ha läst fler inlägg så låter det som ingående lager i lådan
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Visar det sig att vara lådan så blir det att köra ett lite tag till innan jag river ner allt. Bilen är i fint skicka, 14k mil och ingen rost. Inte direkt lust att skrota bilen. Det får bli att byta hela lådan isf.
Visar det sig att vara lådan så blir det att köra ett lite tag till innan jag river ner allt. Bilen är i fint skicka, 14k mil, Ingen rost. Inte direkt lust att skrota bilen. Det får bli att byta hela lådan isf.
Det kan ju hålla i 5000 mil oxå. Det får du ju avgöra själv hur störande det är
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!