2830
Sök

Audi A4 3.0TDI -09 [SÅLD]

I början av nästa vecka eller veckan därpå så ska denna goding hämtas!

BMW 335D E91
128 739 Visningar
Projektet avslutat 6 juli 2016
BMW 335D E91
1 399 Inlägg
4 maj 2015
Trådstartare
#321
Bjuder på en bild ifrån Barkarby smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146514/146514-8df65626f46330144b0465e17445c7d0.jpg

Sen som ni har sett så sänkte jag bilen för två veckor sedan (H&R 35mm runtom), har rullat en bit över 100mil efter detta. Arslet är lika tokhög som innan. Bilen är utrustad med "ADS". Då kan jag endast ställa in hårdheten på chassit, alltså om det ska va "comfort" eller "dynamic".

https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146514/146514-3358aa10c51a5cdb6d3547fe4444dec0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146514/146514-25912d9da6c16c3f5750e170328143a7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146514/146514-199474ace040e0a596dfbe5a15954b61.jpg

Jag har pratat med verkstaden som utförde detta och dom hade ingen förklaring. Därefter vände jag mig till Bilmetro som inte heller kunde förstå varför. Har även pratat med återförsäljaren, dom nämnde något om elektronisk sänkning. Andra har även pratat om nivåreglering. Är jag tvungen att köra på andra fjädrar för att få ner skiten?

Alla tips är välkomna nu lol big_smile

Fram är den precis som jag vill ha det

https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146514/146514-23fe004d74655f9768e319db2f92831d.jpg

210 Inlägg
4 maj 2015
#322
Hmm det enda jag kan komma på är väl att köpa nya justerbara fjädrar. Alltså såna som du får om du hade köpt coilovers.

Edit: http://www.amimotorsports.com/store/car … amp;p=7300
Senast redigerat av Emil_sb (4 maj 2015)

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
4 maj 2015
Trådstartare
#323
Emil_sb skrev:
Hmm det enda jag kan komma på är väl att köpa nya justerbara fjädrar. Alltså såna som du får om du hade köpt coilovers.

Edit: http://www.amimotorsports.com/store/car … amp;p=7300

Är tveksam till coils, vet inte hur ADS skulle fungera med det tongue

34 Inlägg
5 maj 2015
#324
Det finns ett företag som sänker nya a6 a8 elektroniskt via en dator, är det något sådant du kanske måste göra?

http://www.blocket.se/stockholm/Sanknin … =6&w=3

Four rings to rule them all
227 Inlägg
5 maj 2015
#325
Du kan göra det själv jätte lätt med VAG-com.
Googla lite så hittar du allt du behöver

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
5 maj 2015
Trådstartare
#326
BMW-318 skrev:
Du kan göra det själv jätte lätt med VAG-com.
Googla lite så hittar du allt du behöver

Sänka elektroniskt menar du big_smile

Four rings to rule them all
227 Inlägg
5 maj 2015
#327
nyller skrev:
BMW-318 skrev:
Du kan göra det själv jätte lätt med VAG-com.
Googla lite så hittar du allt du behöver

Sänka elektroniskt menar du big_smile

Precis smile

210 Inlägg
7 maj 2015
#328
BMW-318 skrev:
Du kan göra det själv jätte lätt med VAG-com.
Googla lite så hittar du allt du behöver

Trodde det bara gick på bilar med luftfjädring? För ADS styr väl typ bara hårdheten i stötdämparna?

Förresten så menade jag inte att du skulle byta till coils, bara justerbara fjädrar bak. Det var min idé..

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

Four rings to rule them all
227 Inlägg
7 maj 2015
#329
Emil_sb skrev:
BMW-318 skrev:
Du kan göra det själv jätte lätt med VAG-com.
Googla lite så hittar du allt du behöver

Trodde det bara gick på bilar med luftfjädring? För ADS styr väl typ bara hårdheten i stötdämparna?

Förresten så menade jag inte att du skulle byta till coils, bara justerbara fjädrar bak. Det var min idé..

Ber om ursäkt. Det har du helt rätt i, går endast på luftfjädring. Fick för mig något helt annat.

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
7 maj 2015
Trådstartare
#330
Har lagt detta lite åt sidan nu ett tag då det ska krånglas. En avgasåterföringskylare är defekt och måste bytas. Kylarvätskan har sjunkit sakta men säkert ett tag. Detta kalas kostar 20k, tur man har garanti på bilen säger jag nu bara! Man tappar suget att hålla på när sånt här händer!

Kan det fungera om jag kör på typ 40mm fjädrar bak istället?

210 Inlägg
8 maj 2015
#331
nyller skrev:
Har lagt detta lite åt sidan nu ett tag då det ska krånglas. En avgasåterföringskylare är defekt och måste bytas. Kylarvätskan har sjunkit sakta men säkert ett tag. Detta kalas kostar 20k, tur man har garanti på bilen säger jag nu bara! Man tappar suget att hålla på när sånt här händer!

Kan det fungera om jag kör på typ 40mm fjädrar bak istället?

Frågan är ju om du har fått rätt fjädrar bak asså.. Det hela verkar så jäkla skumt. Den är ju verkligen skyhög bak.
Och även när man har sänkt så ska det ju synas direkt, för att sen kanske sjunka ytterligare 1 cm.. Har du pratat med dom som du köpte fjädrarna av?

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

ONE LOVE
25 Inlägg
8 maj 2015
#332
Emil_sb skrev:
nyller skrev:
Har lagt detta lite åt sidan nu ett tag då det ska krånglas. En avgasåterföringskylare är defekt och måste bytas. Kylarvätskan har sjunkit sakta men säkert ett tag. Detta kalas kostar 20k, tur man har garanti på bilen säger jag nu bara! Man tappar suget att hålla på när sånt här händer!

Kan det fungera om jag kör på typ 40mm fjädrar bak istället?

Frågan är ju om du har fått rätt fjädrar bak asså.. Det hela verkar så jäkla skumt. Den är ju verkligen skyhög bak.
Och även när man har sänkt så ska det ju synas direkt, för att sen kanske sjunka ytterligare 1 cm.. Har du pratat med dom som du köpte fjädrarna av?

Fan vad tråkigt när de krånglar nyller, fast som du säger, tur att du har garanti!

Emil, klart de ska synas direkt efter man sänkt, så brukar de som du säger kunna sätta sig lite, fast de ska inte sjunka ner 1 cm till när de väl sitter där. Då har man ju någon dålig stötdämpare eller liknande. Ett par mm för att sätta sig max, och de ska inte ta många km för att sätta sig heller.
Fast detta är ju något annat, kan ju inte fortsätta vara original hög med sänkfjädrar på bak. Väldigt mysko de där verkligen!
Nyller inte tappa modet, lite krångel och strul är kasst, fast de löser sig. Kör på bara! wink


BMW 335D E91
1 399 Inlägg
8 maj 2015
Trådstartare
#333
Det står mer eller mindre stilla. Jag har bara haft mejl kontakt än så länge med företaget jag köpte fjädrarna av. Så får se vart detta leder egentligen.

Depp.com

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
8 maj 2015
Trådstartare
#334
https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146514/146514-dd9d775e2cddec75e78431bcd7486f36.jpg
Senast redigerat av nyller (8 maj 2015)

10 164 Inlägg
8 maj 2015
#335
Inte så att den har stötdämpare som justerar upp bilens höjd vid last ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Four rings to rule them all
227 Inlägg
8 maj 2015
#336
Min är också sänkt med 35mm runtom. Har satt sig fint för min del dock så uppstår det ett konstigt "gummi-ljud" vid ojämn väg och gupp. Hörs enklast vid låga hastigheter.
Låter runtom, både fram och bakvagn. Någon som vet varför?

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
8 maj 2015
#337
nyller: Det kan inte vara som med bland annat Volvos P1-plattform? Baken har ju en tendens att stå ganska högt trots att nosen visar en tydlig sänkning. Var ju en C30 som satte typ 25mm i fram och 35mm i bak för att få jämna gap runtom.

BMW-318: Det har uppstått för mig på senare tid på min Volvo, framförallt farthinder när baken (där ljudet kommer ifrån) fjädrar tillbaka. Funderar på om det är några bussningar som är kassa men har för dålig koll på det för att ta en titt själv.

Tada.wav

10 164 Inlägg
8 maj 2015
#338
BMW-318 skrev:
Min är också sänkt med 35mm runtom. Har satt sig fint för min del dock så uppstår det ett konstigt "gummi-ljud" vid ojämn väg och gupp. Hörs enklast vid låga hastigheter.
Låter runtom, både fram och bakvagn. Någon som vet varför?

Skulle gissa på bussningar. När du sänker en bil så bli bussningarna vridna konstant vilket gör att dom slits fortare. Om man ska vara petig ska man dra åt fram/bakvagn (där det är bussningar) i bilens arbetshöjd. Det har jag gjort bak på min bil nu när jag monterade polyuretanbussning.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

210 Inlägg
8 maj 2015
#339
-Damaged- skrev:
text

Ja precis, 1 cm var väl att ta i kanske smile

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!

Four rings to rule them all
227 Inlägg
8 maj 2015
#340
Djo skrev:
BMW-318 skrev:
Min är också sänkt med 35mm runtom. Har satt sig fint för min del dock så uppstår det ett konstigt "gummi-ljud" vid ojämn väg och gupp. Hörs enklast vid låga hastigheter.
Låter runtom, både fram och bakvagn. Någon som vet varför?

Skulle gissa på bussningar. När du sänker en bil så bli bussningarna vridna konstant vilket gör att dom slits fortare. Om man ska vara petig ska man dra åt fram/bakvagn (där det är bussningar) i bilens arbetshöjd. Det har jag gjort bak på min bil nu när jag monterade polyuretanbussning.

Fick höra det av en kollega att det mycket möjligt kan vara bussningarna. Vad gör man nu då? Har utfört en hjulinställning men de kunde inte se/höra något.


Sök