1920
Sök

Audi A4 3.0TDI -09 [SÅLD]

I början av nästa vecka eller veckan därpå så ska denna goding hämtas!

BMW 335D E91
128 741 Visningar
Projektet avslutat 6 juli 2016
BMW 335D E91
1 399 Inlägg
8 maj 2015
Trådstartare
Jag skulle va nöjd om den kom ner 1cm till bara
Sen ser det bättre ut irl tycker jag smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
25 maj 2015
Trådstartare
Den ena motgången efter den andra xD Kärran har slukat kylarvätska sakta men säkert. Så för två veckor sedan så kollade dom upp detta och kom fram till att "avgasåterföringskylaren" är defekt. Vad skönt tänkte jag, då vet jag vad som är fel. Sen när jag fick se vad det skulle kosta så gick jag i taket. 20 000kr med jobb!

Som tur var så har jag fortfarande garanti på bilen, efter lite gnabb med fbolaget så står dom för detta! På torsdag åker jag polo ett tag medans Audin fixas till.

Så nu får man se vad som kommer härnäst ^^,

ONE LOVE
25 Inlägg
25 maj 2015
nyller skrev:
Den ena motgången efter den andra xD Kärran har slukat kylarvätska sakta men säkert. Så för två veckor sedan så kollade dom upp detta och kom fram till att "avgasåterföringskylaren" är defekt. Vad skönt tänkte jag, då vet jag vad som är fel. Sen när jag fick se vad det skulle kosta så gick jag i taket. 20 000kr med jobb!

Som tur var så har jag fortfarande garanti på bilen, efter lite gnabb med fbolaget så står dom för detta! På torsdag åker jag polo ett tag medans Audin fixas till.

Men vad har du köpt för något? Pappa hade också mycket strul med sin audi a4 i början. Läckande kylarvätska, trasig cd och dött batteri. De var de som hände första veckan smile hehe..
Du ångrar lite att du gjorde dig av med en stabil volvo va? wink

1 090 Inlägg
25 maj 2015
Byt mot en V90 wink den är ju typ i samma storlek!

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
25 maj 2015
Trådstartare
-Damaged- skrev:
nyller skrev:

Men vad har du köpt för något? Pappa hade också mycket strul med sin audi a4 i början. Läckande kylarvätska, trasig cd och dött batteri. De var de som hände första veckan smile hehe..

Ja man kan ju fråga sig, är trots allt strul nöjd med bilen big_smile Så nu vill jag ha ett ägande utan massa trams! big_smile

That Shit Cray
1 087 Inlägg
25 maj 2015
Känner inte alls igen mig i detta med min BMW lol

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

ONE LOVE
25 Inlägg
25 maj 2015
nyller skrev:
-Damaged- skrev:
nyller skrev:

Ja man kan ju fråga sig, är trots allt strul nöjd med bilen big_smile Så nu vill jag ha ett ägande utan massa trams! big_smile

Jo verkligen, pappa har haft sin nu i två år och är nöjd. Fast jag har haft min v70 utan trams i snart tre år wink..
Man kan alltid ha otur med begagnade bilar tyvärr.

Mur&Kakel
332 Inlägg
2 juni 2015
Samma fel på min nu med egr ventilen om ja minns de rätt. Kylaren till avgasstyrning bla bla..
står brevid din på bilmetro nu!

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
2 juni 2015
Trådstartare
bbosse skrev:
Samma fel på min nu med egr ventilen om ja minns de rätt. Kylaren till avgasstyrning bla bla..
står brevid din på bilmetro nu!

Mindre kul! Vad går ditt kalas på?

380 Inlägg
2 juni 2015
Tråkigt med krångel.

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
2 juni 2015
Trådstartare
M__B skrev:
Tråkigt med krångel.

En aning xD

1 804 Inlägg
2 juni 2015
Du får ju åka räserPolo så klaga inte wink

Meguiars_sverige

Mur&Kakel
332 Inlägg
493 Inlägg
3 juni 2015
Riktigt tråkigt med krångel hmm aja det löser sig iallafall big_smile

Mur&Kakel
332 Inlägg
3 juni 2015
nyller skrev:
orkavaradu skrev:
du borde köpt coils istället för fjädrar big_smile det är bil värd i julklapp!

Grejen är att jag har så jag kan ställa in hårdheten på chassit redan (ADS). Är ungefär lika som Volvos R bilar har. Så jag vet inte hur det skulle fungera med coils. Enligt Audi i Sundsvall så ska det fungera bra med fjädrar bara smile

Ja fick tips om att ta bort kontakten till ADS som endast sitter monterat på de bakre dämparna. Lyser/blinkar ingen lampa hejvilt så ska de kanske funka. Och då går det monotera coilovers. Orginal dämparna till dessa kostar tydligen 15.000 styck och har man otur slit med sänkfjädrar.
Dom här uppgifterna påstår jag inte är rätt till 100% men har hört andra som sagt det.

smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
5 juni 2015
Trådstartare
bbosse skrev:
nyller skrev:
orkavaradu skrev:
du borde köpt coils istället för fjädrar big_smile det är bil värd i julklapp!

Grejen är att jag har så jag kan ställa in hårdheten på chassit redan (ADS). Är ungefär lika som Volvos R bilar har. Så jag vet inte hur det skulle fungera med coils. Enligt Audi i Sundsvall så ska det fungera bra med fjädrar bara smile

Ja fick tips om att ta bort kontakten till ADS som endast sitter monterat på de bakre dämparna. Lyser/blinkar ingen lampa hejvilt så ska de kanske funka. Och då går det monotera coilovers. Orginal dämparna till dessa kostar tydligen 15.000 styck och har man otur slit med sänkfjädrar.
Dom här uppgifterna påstår jag inte är rätt till 100% men har hört andra som sagt det.

smile

Jag ska helt klart kolla upp detta big_smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
5 juni 2015
Trådstartare
Fick hämta bilen igår morse, skitigare än någonsin MEN felfri big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146514/146514-d931938c6e12b3726e76f6d5cb33c8bd.jpg

Så nu är läckaget fixat och nivån på kylarvätskan är i sin ordning! Bilden ni ser är ju självklart ifrån förr big_smile
Senast redigerat av nyller (5 juni 2015)

493 Inlägg
6 juni 2015
nyller skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/147/146514/146514-d931938c6e12b3726e76f6d5cb33c8bd.jpg

Så nu är läckaget fixat och nivån på kylarvätskan är i sin ordning! Bilden ni ser är ju självklart ifrån förr big_smile

Verkligen inte fel big_smile

380 Inlägg
6 juni 2015
Gött att det är åtgärdat smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
6 juni 2015
Trådstartare
Euroman skrev:
nyller skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/147/146514/146514-d931938c6e12b3726e76f6d5cb33c8bd.jpg

Verkligen inte fel big_smile

M__B skrev:
Gött att det är åtgärdat smile

Underbart big_smilecoollol

Sök