3028
Sök

Audi A4 3.0TDI -09 [SÅLD]

I början av nästa vecka eller veckan därpå så ska denna goding hämtas!

BMW 335D E91
128 721 Visningar
Projektet avslutat 6 juli 2016
Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
18 juli 2014
En A7 rullade sakta förbi här utanför huset tidigare idag, "en sån ska man ju ha" tänkte jag.. big_smile

Jag vet att jag snålade en del på däcken när jag köpte fälgarna, fälgarna i sig var så jävla dyra så jag var tvungen att tumma på något. Sen har jag ju heller ingen prestandabil så jag ansåg väl att det spelade roll också. wink

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
18 juli 2014
Trådstartare
hyrbil skrev:
En A7 rullade sakta förbi här utanför huset tidigare idag, "en sån ska man ju ha" tänkte jag.. big_smile

Jag vet att jag snålade en del på däcken när jag köpte fälgarna, fälgarna i sig var så jävla dyra så jag var tvungen att tumma på något. Sen har jag ju heller ingen prestandabil så jag ansåg väl att det spelade roll också. wink

Ja man ångrar det absolut inte wink Du är så välkommen till VAG familjen så ^^ Är det värt att byta sulor nu då? Inte bättre att vänta till nästa säsong isf?

2 571 Inlägg
18 juli 2014
Förstår det. wink Men en A7 lär man få vänta många år på att ha råd med.
Hade ju en golf innan Volvon så helt obekant är jag inte! wink

Ja det blir tidigast nästa år isåfall om bilen ens är kvar, möjligt om jag mot förmodan behåller fälgarna till nästa Volvo men det är tveksamt. Jag hoppas hinna köpa nya vinterfälgar i år, senaste 10 dagarna har det drällt av sjysta original Volvo 17" på blocket för småpengar. Visserligen långt ifrån Stockholm men ändå..

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
18 juli 2014
Trådstartare
hyrbil skrev:
Förstår det. wink Men en A7 lär man få vänta många år på att ha råd med.
Hade ju en golf innan Volvon så helt obekant är jag inte! wink

Ja det blir tidigast nästa år isåfall om bilen ens är kvar, möjligt om jag mot förmodan behåller fälgarna till nästa Volvo men det är tveksamt. Jag hoppas hinna köpa nya vinterfälgar i år, senaste 10 dagarna har det drällt av sjysta original Volvo 17" på blocket för småpengar. Visserligen långt ifrån Stockholm men ändå..

Då vet du vad det handlar om wink Höhö! Är väl ganska smart att skaffa nya om du ska sälja bilen privat. Byts den in så är det inte det big_smile Vad kikar du på för v-däck då? big_smile

34 Inlägg
19 juli 2014
nyller skrev:
Behöver lite hjälp nu igen tongue

Jag har nyligen köpt nya fälgar och däck i hopp om att det skulle bli bättre med vibrationerna (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 245/30R20). Har vibrationer som kommer lite och går, det börjar vid 110-150 då känns det i ratt och båda stolarna fram. Inte jätte mycket men så att man stör sig på det hmm Känns mer när jag svänger också. Har knappt kört 100 mil och dom är nyligen balanserade sulorna. Bilen har knappt rullat 9k.

Eller är detta något man får på köpet när man kör med 20"?

Tacksam för svar tongue

Så fort får du ju ändå inte köra ; P

Nej men inte skall det väl vibrera? Eller? Jag skulle åkt in till en firma och kolla upp detta. Det är inga oljud bara vibrationer?

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
19 juli 2014
Trådstartare
amuza skrev:
nyller skrev:

Jag har nyligen köpt nya fälgar och däck i hopp om att det skulle bli bättre med vibrationerna (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 245/30R20). Har vibrationer som kommer lite och går, det börjar vid 110-150 då känns det i ratt och båda stolarna fram. Inte jätte mycket men så att man stör sig på det hmm Känns mer när jag svänger också. Har knappt kört 100 mil och dom är nyligen balanserade sulorna. Bilen har knappt rullat 9k.

Tacksam för svar tongue

Nej men inte skall det väl vibrera? Eller? Jag skulle åkt in till en firma och kolla upp detta. Det är inga oljud bara vibrationer?

Det är endast vibrationer, jag får helt enkelt åka in och prata med däckfirman igen! tongue

ONE LOVE
25 Inlägg
19 juli 2014
nyller skrev:
amuza skrev:
nyller skrev:

Tacksam för svar tongue

Det är endast vibrationer, jag får helt enkelt åka in och prata med däckfirman igen! tongue

Inte ska de kännas mycket vibrationer bara för att man har 20".. Klart man känner av vägen mer ju mindre gummi man har på... Fast jag har inte känt mer vibrationer med varken 17, 19 eller 20".
Så de kan ju hända att de behöver testas balanseras om...

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
19 juli 2014
Trådstartare
-Damaged- skrev:
nyller skrev:
amuza skrev:

Inte ska de kännas mycket vibrationer bara för att man har 20".. Klart man känner av vägen mer ju mindre gummi man har på... Fast jag har inte känt mer vibrationer med varken 17, 19 eller 20".

Är det nå svårare att balansera 20" än några andra däck då? roll

10 164 Inlägg
19 juli 2014
nyller skrev:
-Damaged- skrev:
nyller skrev:

Visa däck är mer ovala än andra och skapar på så viss vibrationer.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

ONE LOVE
25 Inlägg
19 juli 2014
Djo skrev:
nyller skrev:
-Damaged- skrev:

Precis, så är det också. Fast de ska ju inte vara så man känner att det skakar i stolarna också.. Då är det ju inte rätt helt enkelt, när man köper däck för mycket pengar.

Svårare att balansera 20" vet jag inte... Fast ju större fälg och mindre gummi, desto jobbigare är det att ta bort och sätta dit däcket iaf smile..

Testa få de balanserade igen och sen ta det vidare om de är lika ändå smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
19 juli 2014
Trådstartare
-Damaged- skrev:
Djo skrev:
nyller skrev:

Precis, så är det också. Fast de ska ju inte vara så man känner att det skakar i stolarna också.. Då är det ju inte rätt helt enkelt, när man köper däck för mycket pengar.

Svårare att balansera 20" vet jag inte... Fast ju större fälg och mindre gummi, desto jobbigare är det att ta bort och sätta dit däcket iaf smile..

Det är så pass små vibrationer i stolarna så det stimulerar en annan nästan lol Det är så irriterande med vibrationer och annat oljud sad

ONE LOVE
25 Inlägg
19 juli 2014
nyller skrev:
-Damaged- skrev:
Djo skrev:

Det är så pass små vibrationer i stolarna så det stimulerar en annan nästan lol Det är så irriterande med vibrationer och annat oljud sad

Hehe.. Fan vad mysigt. Då är det ju härlig vibration då wink...
Nej, jag förstår dig. Hatar själv när det vibrerar och låter i bilarna. De tar bort mycket kvalitéts-känsla tyvärr.

10 164 Inlägg
19 juli 2014
-Damaged- skrev:
nyller skrev:
-Damaged- skrev:

Hehe.. Fan vad mysigt. Då är det ju härlig vibration då wink...
Nej, jag förstår dig. Hatar själv när det vibrerar och låter i bilarna. De tar bort mycket kvalitéts-känsla tyvärr.

Nej det är inte rätt att det skakar såpass heller.

Då blir väll damen glad när du kommer hem och redan har den igång wink

Nejmen låt dom balansera om dom annars är det nå fel på däcken.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
19 juli 2014
Trådstartare
Jag fick en ide att kanske att låsbultarna som är en aning tyngre än dom andra bultarna kunde ha gett obalans, men icke. Kanske liiiite bättre men inte mycket, satte tillbaka låsbultarna så kollar jag på vikterna på höger bakhjul. Knappt nå vikter på, alltså har det lossnat vikter tongue Det kan ju förklara saken lol

Att jag inte kollade det direkt!
Senast redigerat av nyller (19 juli 2014)

1 090 Inlägg
19 juli 2014
du har kört så fort så vikterna rasat av big_smile

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
19 juli 2014
Trådstartare
orkavaradu skrev:
du har kört så fort så vikterna rasat av big_smile

Så kan det också vara wink Sen satt dom nog inte fast ifrån början xD

2 571 Inlägg
20 juli 2014
Hahahaha, man får ju börja felsöka i den enklaste änden för tusan! wink

Jag kikar egentligen på allt som är snyggt till V50, haha! Tycker Zaurak är trevliga och skulle funka som simpla vintersnurror men helst vill jag ju åt Serapis-fälgarna, de som var r-designfälgar till V50 om jag minns rätt. Sällan de dyker upp till vettiga priser på Blocket men det händer att Ove 65 jordsnurr kränger sina för ett par tusenlappar.

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
20 juli 2014
Trådstartare
hyrbil skrev:
Hahahaha, man får ju börja felsöka i den enklaste änden för tusan! wink

Jag kikar egentligen på allt som är snyggt till V50, haha! Tycker Zaurak är trevliga och skulle funka som simpla vintersnurror men helst vill jag ju åt Serapis-fälgarna, de som var r-designfälgar till V50 om jag minns rätt. Sällan de dyker upp till vettiga priser på Blocket men det händer att Ove 65 jordsnurr kränger sina för ett par tusenlappar.

Ja jag menar det tongue Är huvudet dumt så får bilen lida lol Det är bara att vänta, det kommer alltid ut grejer lite nu och då wink

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
21 juli 2014
Trådstartare
Lite bilder på inredningen:

https://www1.garaget.org/archive/147/146514/360544/360544-3431942.jpg

https://www1.garaget.org/archive/147/146514/360544/360544-3431944.jpg

En halvtaskig 40-150 repa:

https://www.youtube.com/watch?v=sfIQD0J … pLkfvGmtuw
Senast redigerat av nyller (21 juli 2014)

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
27 juli 2014
Trådstartare
Fick hjälp av en god vän med lite bilder! Uppskattas big_smile

https://www1.garaget.org/archive/147/146514/360544/360544-3435458.jpg

https://www1.garaget.org/archive/147/146514/360544/360544-3435465.jpg

https://www1.garaget.org/archive/147/146514/360544/360544-3435461.jpg

https://www1.garaget.org/archive/147/146514/360544/360544-3435463.jpg

Sök