Långa hjulbultar till Spacers! vart hitta?

M_G Mårre
22 juni 2014 · 246 Inlägg

Tjenare!

Ber om ursäkt om en liknande tråd finns...

Men jag har nu insett att mina fälgar ligger för långt in i hjulhuset och vill skicka ut dom en bit.

Har hittat mig ett par 15mm spacers med centreringsring för en bra peng.

Nu till frågan!
Har muttrar nu till fälgarna och undrar då om jag knacka ut bultarna ur navet och köra med längre "fälgbultar" istället för "Fälgmuttrar" som är på nu?
Vart hittar jag då dessa "fälgbultar" som är längre eller längre bultar som fästs bak i navet? Har sökt som en gris men hittar inget... Eller så söker jag helt fel helt enkelt...

Spacer plattorna ser ut såhär.
Och då är det ju antingen längre bultar ifrån navet eller längre "Fälgbultar" som gäller då dessa inte monteras på navet först innan fälgen med separata muttrar/bultar...
http://shop.j-spec.se/bilder/artiklar/zoom/SPACER030_1.jpg

"Dream it, build it, drive it!"
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
23 juni 2014 · 3 730 Inlägg

Vet att volvo har extra långa i sitt sortiment just för detta ändamål. Men antar att det är till din Ford så hör med Ford eller däckhandlare.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Ernlothsson
23 juni 2014 · 92 Inlägg

har inget direkt svar på din fråga, men kolla runt lite på spacer.se. jag köpte spacers där och då löste dom det så jag fick rätt längd på bultarna

Volkswagen golf vr6 "Das Kleinwagen" (1994)
M_G Mårre
23 juni 2014 · 246 Inlägg

DiwraZ skrev:
Vet att volvo har extra långa i sitt sortiment just för detta ändamål. Men antar att det är till din Ford så hör med Ford eller däckhandlare.

Ernlothsson skrev:
har inget direkt svar på din fråga, men kolla runt lite på spacer.se. jag köpte spacers där och då löste dom det så jag fick rätt längd på bultarna

Tack för svaren! Får väl ta och höra mig runt lite hos olika däckhandlare eller så.
Får kika på Spacers.se och kanske skicka iväg ett mail till dom eller något.

"Dream it, build it, drive it!"
Dr_struts
23 juni 2014 · 1 861 Inlägg

Spacers.se är fint! Snabb leverans! smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
M_G Mårre
23 juni 2014 · 246 Inlägg

Dr_struts skrev:
Spacers.se är fint! Snabb leverans! smile

Ska kika in dom!

Tack för tipset! smile

"Dream it, build it, drive it!"
M_G Mårre
23 juni 2014 · 246 Inlägg

Har skrivit till Spacer.se och väntar nu på svar ifrån dom då jag inte hittade något i deras online shop.

Hoppas dom kan fixa hem 20st åt mig smile

"Dream it, build it, drive it!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang