2236
Sök

Vad kan man göra om man blivit helt blåst på bilen? Är det bedrägeri?

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
10 juli 2014
citeringsspöke... ändrat.

Jo någonstans hoppas jag i alla fall att ni som säljare nu inte gör samma sak mot nästa köpare.
Den här tråden oavsett om du tar bort den finns cachad så det är troligen sökbar ett tag framåt.

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

45 Inlägg
10 juli 2014
Trådstartare
Ja men det är normalt att skriva ut regnummer och allting osv.

45 Inlägg
10 juli 2014
Trådstartare
Ni kan fortsätta snacka skit och skriva skit här, så jävla löjligt att skriva ut regnumret osv. Jag menar.. varför?
Jag skrev här för vi hade 1 problem, inte för att skapa fler.
Oljetråget och allt det där ÅTERGÄRDADE VI, direkt!!! SÅ OLJETRÅGET ÄR INTE PAJ. DET ENDA JAG SKREV HÄR VAR FÖR VI UNDRADE EFTERSOM DET VAR SOM DET VAR. Kan alla bara sluta?

45 Inlägg
10 juli 2014
Trådstartare
Och självklart - SÄLJER VI INTE SOM FÖRRA SÄLJAREN, VI ÄR ÄRLIGA OCH SKREV ATT MAN SKA KOLLA CARFAX TILL EV. INTRESSERADE.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 367 Inlägg
10 juli 2014
miniimimmi skrev:

På en bild på blocket ser man ju regnumret.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

45 Inlägg
10 juli 2014
Trådstartare
Vettemannen skrev:
miniimimmi skrev:

På en bild på blocket ser man ju regnumret.

/Benny

Ja, men varför skriva ut det här? Det var inte det som var grejen, ingenting handlade ju om det,utan om VI kunde göra något mot förra som var oärlig mot oss?
Senast redigerat av miniimimmi (10 juli 2014)

183 Inlägg
10 juli 2014
Varför ens fråga här när det finns myndigheter som kan svara på era frågor.

Det är inte laddet som dödar.

45 Inlägg
10 juli 2014
Trådstartare
TimeJudge skrev:

Snabbare svar? Men ursäkta, nästa gång vet man att man inte ska göra det här.

183 Inlägg
10 juli 2014
Men då får ni tåla svaren oxå....

miniimimmi skrev:
TimeJudge skrev:

Snabbare svar? Men ursäkta, nästa gång vet man att man inte ska göra det här.

AB Svensk Bilprovning
75 Inlägg
10 juli 2014
Regnr, bes/regprotokoll = offentliga handlingar.
Kan ju vara bra att eventuella köpare här på sidan vet vad det är för bil.

Josefin

377 Inlägg
10 juli 2014
Stämmer miltalen nu ?

183 Inlägg
10 juli 2014
8 ägare på 5 år.
Något skit måste det vara....

Tycker redan synd om den ev nya köparen.

VAGIS Car Club
1 093 Inlägg
10 juli 2014
Ärligt talat så skriver man de frågorna och har en annons ute utan att nämna något är det väl ändå inte konstigt att vi/folk börjar undra? Om man nu åtgärdat problemen så skriv det! Om inte i annonsen så i alla fall här.

Den typen av bilägare är garanterat intresserad av att veta (precis som ni va...) och carfax lämnar inte ut något gällande sådant och det du väl?

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |

45 Inlägg
10 juli 2014
Trådstartare
t_one21 skrev:
Ärligt talat så skriver man de frågorna och har en annons ute utan att nämna något är det väl ändå inte konstigt att vi/folk börjar undra? Om man nu åtgärdat problemen så skriv det! Om inte i annonsen så i alla fall här.

Den typen av bilägare är garanterat intresserad av att veta (precis som ni va...) och carfax lämnar inte ut något gällande sådant och det du väl?

om man har frågor kan man mejla och fråga, och vi har tänkt att berätta precis hur det var, vilket vi gjort för dom som vart intresserade. samt visat carfax där den visar exakt vad som stämplats innan sverige.

45 Inlägg
10 juli 2014
Trådstartare
TimeJudge skrev:
8 ägare på 5 år.

Är du dum? Varför ska man tycka synd om en köpare som får veta ALLT? en en köpare som blivit lurad?

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 juli 2014
Jag tycker det är väl många hårda tongångar i tråden. Självklart har man som köpare den undersökningsplikt som beskrivs men faktum kvarstår att säljaren betett sig som en tunna avskräde och lurat köparen.

Lärdom 1 är att människor är skitstövlar och inte går att lita på. Lärdom 2 är att om man är osäker på sin egen förmåga att bedöma en bils skick före köp så ska man anlita tredje part eller helt enkelt köpa på en bilfirma med goda vitsord där säkerheten oftast är något högre vad gäller pålitlighet/garantier, men där även priset blir högre.

Jag kan massor om bilar. Jättemycket. Jag har ändå köpt alla mina "nyare/dyra" familjebilar på stora bilfirmor trots ett högre pris med kanske 10%. Kalla mig feg eller dum, men jag har heller inga liknande historier om misslyckade dyra erfarenheter att berätta.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

183 Inlägg
10 juli 2014
Kan inte förstå hur ni kan säga att ni har blivit lurade när ni själva har godkänt köpet och betalat vad den förra ägaren ville ha.
Ni godkände ju bilen vid köpet och dess skick varför sura i efterhand.
Som andra har skrivit det är upp till köparen att ta reda på saker och brister på bilen innan köpet.
Om man vill ha saker i garanti så få det skrivet på kvittot vid köpet.

Och JAG är inte dum men dock verkar det vara en annan som är det när personen inte kan ta svaren som kommer.

Over and  out. cool

miniimimmi skrev:
TimeJudge skrev:
8 ägare på 5 år.

Är du dum? Varför ska man tycka synd om en köpare som får veta ALLT? en en köpare som blivit lurad?

7 487 Inlägg
10 juli 2014
TimeJudge skrev:
Kan inte förstå hur ni kan säga att ni har blivit lurade när ni själva har godkänt köpet och betalat vad den förra ägaren ville ha.
Som andra har skrivit det är upp till köparen att ta reda på saker och brister på bilen innan köpet.

Och JAG är inte dum men dock verkar det vara en annan som är det när personen inte kan ta svaren som kommer.

Over and  out. cool

miniimimmi skrev:
TimeJudge skrev:
8 ägare på 5 år.

klart man kan känna sig lurad,, absolut inget konstigt med det,, sen att man får bita i det sura Äpplet sedan är en helt annan sak

45 Inlägg
10 juli 2014
Trådstartare
TimeJudge skrev:

Over and  out. cool

miniimimmi skrev:
TimeJudge skrev:
8 ägare på 5 år.

Vi bytte bilar, så var inget köp egentligen. Men hur svårt kan det vara att vara ärlig?

Muttley
10 juli 2014
miniimimmi skrev:
TimeJudge skrev:

Over and  out. cool

miniimimmi skrev:

Vi bytte bilar, så var inget köp egentligen. Men hur svårt kan det vara att vara ärlig?

ni bytte bilar. Och ni har bilen just nu, och om de är er blocket annons så hänvisar ni till car fax?   
Nu vet du om felet och bör därför informera om att den är en sunkig läckande bil som bör göras vid.

Något är skumt

Sök