3864
Sök

Överta mobilabonnemang trots skulder?

22 Inlägg
15 juli 2014
Trådstartare
Tjena. Jag har en polare som vill bli av med sitt abonnemang och vill att jag ska ta över det med tillhörande mobiltelefon. Problemet är bara det att jag är skuldsatt hos fogden (av orsaker jag inte kan hjälpa så ingen behöver säga "kan man inte betala ska man inte ha abonnemang")
Men saken är den att jag har hört att man kan ju såklart inte teckna abonnemang när man är skuldsatt, men att man däremot kan ta över ett abonnemang. Någon som vet om detta stämmer?

8 903 Inlägg
15 juli 2014
Svaret vet bara teleoperatören

Fotograf på tierpidag.se

22 Inlägg
15 juli 2014
Trådstartare
ja men tänkte om någon hade gjort det tidigare

Muttley
15 juli 2014
Frågan är ju vad fogden säger?   
De bästa du kan göra är väl att ringa både fogden, och den operatören de gäller. 
Tror inte de större går med på det.

640 Inlägg
16 juli 2014
Alla operatörer gör en kreditupplysning innan dom godkänner någon för ett abonnemang. Så går du inte igenom en basic kontroll hos t.ex. UC så kommer dom inte godkänna överlåtelsen.

12 086 Inlägg
17 juli 2014
Man är inte skuldsatt hos fogden av anledningar man inte kan rå för, nej.
Du kommer inte få överta ett abonnemang om du är skuldsatt, nej.
Du kan ju däremot överta abonnemanget rent praktiskt, alltså att din vän står kvar i avtalet. Men det förutsätter ju att han går med på det, och den lösningen har du säkert redan tänkt på.

1 948 Inlägg
17 juli 2014
Germax skrev:
Du kan ju däremot överta abonnemanget rent praktiskt, alltså att din vän står kvar i avtalet. Men det förutsätter ju att han går med på det, och den lösningen har du säkert redan tänkt på.

+1

Hur kan man ens tänka tanken att ta på sig nya kostnader innan man betalt dom man redan är skyldig? Något måste ha gått snett i uppfostran...

Sleeper
3 084 Inlägg
19 juli 2014
baltis skrev:
Germax skrev:

+1

Hur kan man ens tänka tanken att ta på sig nya kostnader innan man betalt dom man redan är skyldig? Något måste ha gått snett i uppfostran...

Man behöver väl bara ha missat en räkning och en påminnelse.
hade en bekant som missade en telia räkning på 200kr och fick en anmärkning, så då fick han inte hyra lägenhet, han hade till och med gott ställt, skuldfri i övrigt.

Som svar på TS som många redan påpekat så kommer det med största sannolikhet inte gå igenom.
Senast redigerat av Sushikocken (19 juli 2014)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök