Till er med högerstyrda bilar

tobbeh78 !
18 juli 2014 · 543 Inlägg

Jag är partisk men jag skulle gått på en R33, ovanligare än s13 och s14, reservdelar är inga problem, antingen beställer man från UK eller så tar både mekonomen och nissan hem delarna.
Sen är det inga problem att åka på semester med R33an då bilen är fullstor..

SR20 motorn tar bara 3,5 liter olja, så viktigt med regelbundna byten.

Trött och bitter?? javisst!
Ticken
18 juli 2014 ·

Hm ja men fortfarade högerstyrning jag är lite orolig för, känns jävulst dumt o o gå o köpa en bil för 70K osså trivs man inte e den pga högerstyrning, men alla som jag prata med säger att man vänjer sig fort vad tycker du ?

Edit: hade varit roligt med högerstyrning lite ovanligare o de som e lite charmen med japsbilar, mekonomen har jag allt till inköps pris så de var ju bra big_smile

peter_1976 JDM
18 juli 2014 · 2 201 Inlägg

Högerstyrningen vänjer du dig vid fort. Som du säger så är det ju lite charmen. Gillar du bilen i sig själv så kommer styrningen med. Men käner du någon som har en högerstyrd bil så kanske du kan få prova?

Ticken
18 juli 2014 ·

Neä jag gör ju inte de men ska kolla upp det bruka alltid finns nån vänlig själ nånstans big_smile

Mack Forum- och sitemoderator
18 juli 2014 · 26 155 Inlägg

Det tar ett par timmar att riktigt vänja sig vid att man sitter på "fel" sida, sedan tänker man inte på det så mycket.
Efter detta tar det, beroende på hur van man är att köra sedan tidigare, några dagar innan man riktigt har fått fatt i alla fyra hörnen på bilen, och man riktigt kan svänga runt skarpa hörn och smala gator.

/fd brevbärare och numera tidningsbud.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
tobbeh78 !
18 juli 2014 · 543 Inlägg

Kolla på skyline.se om det är någon från Sundsvall som du kan åka förbi och kolla in mer eller som kan bjuda på åktur om inte annat..

Trött och bitter?? javisst!
Ticken
18 juli 2014 ·

okej big_smile , Det var en bra ide de ska jag göra smile

Ticken
18 juli 2014 ·

Men dom flesta man sett skrivit i forum osv tycker supran a snyggare jag verka rätt ensam om att skyline e snyggare ;P

Mack Forum- och sitemoderator
18 juli 2014 · 26 155 Inlägg

Ticken skrev:
Men dom flesta man sett skrivit i forum osv tycker supran a snyggare jag verka rätt ensam om att skyline e snyggare ;P

Och hur spelar detta roll?
Är väl du som ska ha fordonet i fråga, och då är det du som ska tycka om det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
DusanMandick Random Hero
18 juli 2014 · 4 047 Inlägg

ägt både s14a och skyline r34, s14 hade 200hk mindre men var rappare och piggare, drog mycket mindre bensin och var mycket skönare att åka i. skyline är trevligt det med, men r33or börjar bli riktigt sunkiga.

hade ja stått o valt mellan s14 och skyline hade ja tatt en s14 alla dagar i veckan.

högerstyrt vänjer du dig vid jättefort. de som gnäller på det har nog aldrig ägt en högerstyrd bil.

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Ticken
18 juli 2014 ·

jajo de är ju sant iofs, okej ja själv har jag svårt o välja dom ligger ju rätt lika i pris oxå,

Ticken
18 juli 2014 ·

men s14A ser ju gudomligt mkt bättre ut än s14 o s14A får man ge 75 för en skyline får man för 65. Men skulle vilja haft nåt som e så lite gjort på som möjligt för tycker de e jävligt roligt o greja själv o veta exsakt vad som e gjort och att det är riktigt gjort. Då det kommer t bilar så har jag hur mkt energi som helst  lol blir

peter_1976 JDM
18 juli 2014 · 2 201 Inlägg

Det är bara att ringa någon som importerar, säga att du är intresserad v en original skyline tex, o din budget. o sen kollar han efter det o mailar dig alla han hittar

Ticken
18 juli 2014 ·

de skulle ju kuna gå ska kolla upp de där med att impotera.

Evildan
18 juli 2014 ·

Ingen sådan här som lockar då?

http://www.blocket.se/pitea/Mazda_rx7_r … 12&w=3

Ticken
18 juli 2014 ·

har inte ens tänkt o kolla på dom är inte så instatt i vad de finns för sportbilar men ska kolla på nåra fler sånna big_smile

Ticken
18 juli 2014 ·

Ni som har gjort importeringar hur betalar man bilarna ? o hur vet man att bilen e i det skick som utlovas ?

HampeB dab-master
18 juli 2014 · 166 Inlägg

s13 med sr maskin e kul big_smile

Pika pika! Fumo, mofu, mofumo, fumoffu!
- Pikachu - Bonta-kun
Nissan 200SX S13 "THEBATMISSILE" (1992)
Lexus LS400 "RIP Harambe" (1991)
Evildan
18 juli 2014 ·

Eller en sådan här, då behöver du inte bekymra dig om det där med omkörning längre. big_smile

http://www.blocket.se/sodermanland/Land … 12&w=3

Ticken
18 juli 2014 ·

hahaha aa jävlar då är vell problemet vart man ska ta kraften ifrån för att komma om ist wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang