wBes
20 juli 2014
· 405 Inlägg
perzy skrev:
wBes skrev:
perzy skrev:
Köp en extra tändkassett att ha med i skuffen eftersom tändkassetten kan ge upp helt när som helst, var som helst, kanske i Tingstadstunneln.... Helt vansinnig konstruktion, men så är det ju med mycket i moderna bilar.
Tycker de där med att ha en extra TK liksom vevaxelgivare m.m. Är grovt överskattat, på min 9-5a som är från 98a har Tändkassetten endast behövts bytas en gång och då har bilen gått nästan 30kmil.
Ja, du kanske är en sån där Alexander Lukas där allt ordnar sig. Själv är jag en Kalle Anka där tändkassetten (jag har ju dessutom två av skiten) med mycket stor sannolikhet tvärdör vid riktigt obehagligt ställe, med ungar och svärmor i bilen och 30 minus ute...
Är motorn stendöd fungerar ju inte mobilladdare, värme etc heller så det gäller att hålla sig till civiliserade trakter men då går det säkert bra.
Okej är man extreme pessimist och föreställer sig det absolut värsta scenariot kan jag förstå din tanke, men att påstå att TK:n är en vansinnig konstruktion just på grund av denna anledningen är ju helt skevt. Kör man med TK3.7 relativt ny så är risken extremt liten att den ger upp, typ lika stor som att man rasar turbon, skjuter en kolv, har sönder en vevaxelgivare eller liknande.
F.ö ska jag sluta att smutskasta denna projekttråd. Ber om ursäkt till TS för att jag ens började argumentera.
Mvh
Hit the clutch, hit the gear, hit the gas and I'm gone