6072
Sök

Golf IV svarar inte på gas i början

1 Inlägg
5 augusti 2014
Trådstartare
Hejsan!

Jag har en Golf IV -99 1.6, jag är väldigt ny på detta forum men har googlat/sökt i forumet efter mitt problem men kan inte hitta något som jag känner överenstämmer helt med mitt problem. Inte vart helt säker på vad man ska söka på i detta fall heller.

Det är som så här:
När jag startar bilen så går den alldeles utmärkt i allt från 1 till 5minuter(ett fåtal ggr även längre), efter det så slutar den helt reagera på att jag gasar och bilen hackar sig fram, det känns som att man håller på att få "kärringstopp".  Detta håller på i upp till 30sek och sedan går den som en klocka igen... dvs inget fruktansvärt problem då den aldrig dör helt men ett drygt problem i backar eller om man precis ska korsa en väg då det tuckar fram väldigt långsamt i dessa situationer och känns även väldigt genant, vill även veta så att detta inte är något som motorn tar skada av eller som kan skapa komplikationer längre fram om man fortsätter köra med den som det är.

ingen jättestor vana av att meka med motorer och sådant men har oftast inga problem med att knepa ihop det mesta med lite instruktioner. Relativt tajt budget för tillfället så vill därför helst undvika att åka till verkstad med den utan att va säker på att det inte är något jag eller min något mekvanare vän kan göra själva:)

någon som haft liknande problem eller några tips på vad jag ska börja felsöka?

tacksam för svar eller direktioner till annan forumtråd som beskriver samma problem

Sök