2920
Sök

Volvo V50 GreyOne Project

Mitt nya projekt!

43 304 Visningar
Projektet avslutat 24 februari 2015
Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
18 september 2014
Härligt! Jag har upptäckt att min baklucka tar i ena hörnet på baken också, ingen skada på luckan men ett litet märke på bumpern, ska se om man får tid till att försöka rikta bumpern lite framöver.

Ratt går ju att få tag på hyfsat enkelt för en ganska okej summa, pedalerna är tröstlösa att hitta beggade. sad

Tada.wav

2 030 Inlägg
18 september 2014
För oss som inte har v50, så får ni gärna lägga upp bild som visar problemet smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

3 722 Inlägg
18 september 2014
Trådstartare
hyrbil skrev:
Härligt! Jag har upptäckt att min baklucka tar i ena hörnet på baken också, ingen skada på luckan men ett litet märke på bumpern, ska se om man får tid till att försöka rikta bumpern lite framöver.

Ratt går ju att få tag på hyfsat enkelt för en ganska okej summa, pedalerna är tröstlösa att hitta beggade. sad

Jag hittade en på blocket. Men va inte snabb nog. Såld sad sad

BlueScreeen skrev:
För oss som inte har v50, så får ni gärna lägga upp bild som visar problemet smile

Blev tyvärr inte bild på skadorna. smile

514 Inlägg
22 september 2014
Fint smile
Har nyligen själv införskaffat mig en v50. Det ända som irriterar mig med dessa bilar är railsen. Frågan är hur man ska få bort dem utan att köpa hela lister ^^

BMW = Bil Med Wasakredit

3 722 Inlägg
22 september 2014
Trådstartare
DeFlo skrev:
Fint smile
Har nyligen själv införskaffat mig en v50. Det ända som irriterar mig med dessa bilar är railsen. Frågan är hur man ska få bort dem utan att köpa hela lister ^^

Grattis till bilen! smile

Samma sak för mig med railsen, är lite allergisk mot dom. Dom har åkt av på mina tidigare Volvo bilar så dessa lär åka av också smile. Bästa lösningen fanns ju till V40, köpte bara skruvpluggar till hålen hos Volvo, kostade typ 39kr st.

Kollar bilskrotarna med jämna mellanrum, dyker det inte upp där innan typ mars/april så köper jag hos Volvo. Blev samma med V70 jag hade. Dyrt men lätt värt det smile

Har även letat efter täcklister på hela nätet men ej hittat, endast sett folk som gjort egna.

514 Inlägg
22 september 2014

Samma sak för mig med railsen, är lite allergisk mot dom. Dom har åkt av på mina tidigare Volvo bilar så dessa lär åka av också smile. Bästa lösningen fanns ju till V40, köpte bara skruvpluggar till hålen hos Volvo, kostade typ 39kr st.

Kollar bilskrotarna med jämna mellanrum, dyker det inte upp där innan typ mars/april så köper jag hos Volvo. Blev samma med V70 jag hade. Dyrt men lätt värt det smile

Har även letat efter täcklister på hela nätet men ej hittat, endast sett folk som gjort egna.

Tack smile
Borde man inte kunna göra egna på något sätt?
kanske köpa list på skrot och klippa & klistra. Har ingen aning om hur det ser ut där under.

BMW = Bil Med Wasakredit

3 722 Inlägg
22 september 2014
Trådstartare
DeFlo skrev:

Tack smile
Borde man inte kunna göra egna på något sätt?
kanske köpa list på skrot och klippa & klistra. Har ingen aning om hur det ser ut där under.

Jo det är klart att man ska kunna göra egna smile

Dom är typ med "clips" fästen. Bara att ställa dig mot bilen och dra listen mot dig. Listens sida som går in mot taket ska du dra mot dig, försiktigt.

Tycker att det är skandal priser för två lister på Volvo. Två plastbitar,,, hemskt

2 571 Inlägg
22 september 2014
DeFlo: Jag monterade bort mina rails i somras och smällde på täcklister som jag köpte på en bilskrot för kaffepengar.
Det som då blev dyrt istället för clipsen, behövs 16 totalt och jag har för mig att de kostade 22kr STYCK.

Under listen är det bara spår i taket, dels för clipsen och dels för listen, men i övrigt tomt. Jag ska ta loss mina igen och sätta dit nya clips vid tillfälle då jag inte blev nöjd med min första montering (tycker inte de sitter ordentligt överallt), så jag kan ta lite bilder till er om ni vill.

Tada.wav

27 Inlägg
22 september 2014
små saker som gör stora skillnader, blir bra! smile

3 722 Inlägg
22 september 2014
Trådstartare
Den som letar han finner smile

Jag kollade på en billig lösningen som jag hittade på eBay. Lister som man sätter på dom befintliga efter att man tagit bort railsen, fyllt igen hålen och på med listen. Men efter att säljaren kontaktade mig angående måtten på mina befintliga lister så passade det tyvärr inte. Tråkigt...

Så får bli att man letar upp Volvo original istället.

2 571 Inlägg
23 september 2014
Lust att länka till dom? Jag kan verkligen inte se hur man skulle få på dom på befintliga, spelrummet är liksom noll. smile

Tada.wav

3 722 Inlägg
23 september 2014
Trådstartare
hyrbil skrev:
Lust att länka till dom? Jag kan verkligen inte se hur man skulle få på dom på befintliga, spelrummet är liksom noll. smile

http://m.ebay.com/itm/170869163022?nav=SEARCH

3 722 Inlägg
25 september 2014
Trådstartare
Äntligen fått hem LED blinkers med inbyggda motstånd. Ska bli kul å se resultatet med dessa smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/51/50304/50304-daaeb5215c7a8aad4015303039140e41_large.jpg
Senast redigerat av Digital_Kicker (25 september 2014)

2 030 Inlägg
25 september 2014
vad kostade dom där och vad köpte du dom? smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

39 Inlägg
25 september 2014
Digital_Kicker skrev:
Äntligen fått hem LED blinkers med inbyggda motstånd. Ska bli kul å se resultatet med dessa smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Det där har jag fan letat efter i över ett år...vart har du hittat dem?!?! big_smile Kostnad??
Du måste live-uppdatera om dom funkar eller inte!! smile

/Erik

2 571 Inlägg
25 september 2014
Hur kommer det sig att du väljer LED i blinkersen? smile

Tada.wav

3 722 Inlägg
25 september 2014
Trådstartare
BlueScreeen skrev:
vad kostade dom där och vad köpte du dom? smile

300kr på eBay smile sök efter LED blinkers så borde dom dyka upp. smile

erikaeger skrev:
Digital_Kicker skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … _large.jpg

Det där har jag fan letat efter i över ett år...vart har du hittat dem?!?! big_smile Kostnad??
Du måste live-uppdatera om dom funkar eller inte!! smile

/Erik

Ska bli kul å se om dom fungerar smile smäller i dom nu i dagarna och gör en update direkt smile eBay 300kr

hyrbil skrev:
Hur kommer det sig att du väljer LED i blinkersen? smile

Tycker att det blinkar snyggare smile + att jag ska ju kör LED i hela bilen. Hehe

2 571 Inlägg
25 september 2014
Ah, ta gärna en före- och eftervideo så man kan få jämföra lite, aldrig sett LED i blinkersen så det är ju definitivt intressant. smile

Tada.wav

39 Inlägg
25 september 2014
Ska bli kul å se om dom fungerar smile smäller i dom nu i dagarna och gör en update direkt smile eBay 300kr

Ja verkligen, pyttsa i dom idag, kan inte vänta med att höra om dom funkar eller inte smile Köpte ett par dyra varianter från typ diodhuset.se eller nått, med inbyggda motstånd. Monterade och blev super glad när dom fungerade när jag låste/låste upp bilen! Dessvärre varade det bara i några sekunder för när jag sen slog på tändningen och skulle blinka så betedde den sig precis som när 1 av 2 vanliga halogen går sönder=blinkar i techno-takt... sad

Om du orkar får du gärna typ länka från din ebay-order eller nått, ifall dom funkar så är det smidigast att köpa direkt från där du köpte, finns en del att välja mellan på ebay! smile

Tack på förhand! /Erik

3 722 Inlägg
25 september 2014
Trådstartare
hyrbil skrev:
Ah, ta gärna en före- och eftervideo så man kan få jämföra lite, aldrig sett LED i blinkersen så det är ju definitivt intressant. smile

Dom flesta nyare bilar idag har ju LED blinkers smile så du måste ha sett det smile

erikaeger skrev:

Ja verkligen, pyttsa i dom idag, kan inte vänta med att höra om dom funkar eller inte smile Köpte ett par dyra varianter från typ diodhuset.se eller nått, med inbyggda motstånd. Monterade och blev super glad när dom fungerade när jag låste/låste upp bilen! Dessvärre varade det bara i några sekunder för när jag sen slog på tändningen och skulle blinka så betedde den sig precis som när 1 av 2 vanliga halogen går sönder=blinkar i techno-takt... sad

Om du orkar får du gärna typ länka från din ebay-order eller nått, ifall dom funkar så är det smidigast att köpa direkt från där du köpte, finns en del att välja mellan på ebay! smile

Tack på förhand! /Erik

Ska se om jag hinner idag smile köpte också från diodhuset till min V40 jag hade innan. Samma sak där att dom blinkade discotech, haha. Men med motstånd så ska di fungera. smile

Sök