10188
Sök

Renovering av en Volvo Amazon -65

3 Inlägg
6 augusti 2014
Trådstartare
Hej!

Jag har en Volvo Amazon -65 som jag tycker mycket om. Och den är i behov av en renovering.
Det är mitt första projekt och jag är lite kluven på vad jag vill göra.

Jag har lite funderingar på att bygga om den och göra den lite modernare, så som motor osv.
Men samtidigt säger mig något att jag bör renovera bilen till dess originalskick för att bevara den för framtida generationer.

Tycker ni det är fel at bygga om en klassisk bil från dess originalskick till något helt annat?

och Dupont
581 Inlägg
6 augusti 2014
Det är ju din bil så du får göra precis vad du vill med den. wink

Dock skulle jag satsa på originalskick, Sitter värde i dom original som bara kommer stiga med åren.

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

7 630 Inlägg
7 augusti 2014
säger som ovanstående, men OM du bygger om den bygg inte sönder den, se till och spara motor vxl osv för att ev bygga tillbaka den i orginalskick,  en Amazon räcker det med en snygg lack sänkt å snygga hjul för att få snygg, ev andra lysen å sånt,, inr kan du ju byta ut,, är ju enkelt att återställa,, ex andra mätare osv osv, 

om du nu byter motor se till att inte förstöra karossen smile för jag förstår dig att du vill ha en roligare maskin smile

3 Inlägg
7 augusti 2014
Trådstartare
Tack för svaren.

Det lutar mer åt det ni säger, Det är ju en fin bil och jag vill ej förstöra den. Så jag kommer börja med att lacka den.

3 Inlägg
7 augusti 2014
Trådstartare
Tack för svaren.

Det lutar mer åt det ni säger, Det är ju en fin bil och jag vill ej förstöra den. Så jag kommer börja med att lacka den.

5 173 Inlägg
7 augusti 2014
Trimmad b20 är ju alltid lite kul i amazoner ;-) och tämligen original :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 augusti 2014
Vill man modda så finns det ju faktisk många bra objekt för det billigt där det redan är "förstört". smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök