3081
Sök

Volvo V70 2,5 L 2005 Snabb fråga

55 Inlägg
9 augusti 2014
Trådstartare
Tjena,
stötte på ett problem nu i kväll och d et var så att jag åkte helt normalt och sedan gasade jag på upp till 3500 varv, Då hörde jag ett konstigt läte och så började det låta som bilen sög dubbelt så mycket luft samt så kunde jag inte varava mer än 2000. Samt kom det upp "Nedsatt motorprestanda" på displayen rullade till närmaste parkering och då var tomgångne väldigt ojämn 500-800 tills den dog. Öppnade huvven och såg att det var en slang som hade lossnat satte tillbaka den och skurvade ihopp slang klämman igen. Sen efter det så går den precis som vanligt, tomgången går bra ligger på 600 varv när den är varv utan problem. Inget dåligt läte från den heller, men det är så att jag har fortfarande kvar texten "Nedsatt motorprestanda". Så min fråga är kan det vara något annat som kan vara fel i sånnafall vadå? Eller skulle jag kunna testa att resetta min data box och se om meddelandet försvinner?

Mvh
Carlsson.
Senast redigerat av Carlsson1994 (9 augusti 2014)

3 860 Inlägg
9 augusti 2014
Kolla så att slangarna är hela, inte ovanligt att de börjar bli torrs och spricka. Nolla felkoderna och kör för att se om de återkommer.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

55 Inlägg
9 augusti 2014
Trådstartare
spokenratt skrev:
Kolla så att slangarna är hela, inte ovanligt att de börjar bli torrs och spricka. Nolla felkoderna och kör för att se om de återkommer.

Hur nollar jag felkoderna, Är det något jag kan göra själv?

-- Edit --

Köpte en av läsare från biltema och nu har jag kunnat nolla allfal koder, nu är det tillbaka som förut!
Tackar för hjälpen.
Senast redigerat av Carlsson1994 (9 augusti 2014)

3 860 Inlägg
9 augusti 2014
Carlsson1994 skrev:
spokenratt skrev:

-- Edit --

Köpte en av läsare från biltema och nu har jag kunnat nolla allfal koder, nu är det tillbaka som förut!
Tackar för hjälpen.

Skönt att det löste sig! Om felet hade kvarstått, någon läcka tänker jag nu då, så borde felkoden komma tillbaka ganska snabbt isf...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

55 Inlägg
9 augusti 2014
Trådstartare
spokenratt skrev:
Carlsson1994 skrev:
spokenratt skrev:

-- Edit --

Tackar för hjälpen.

Skönt att det löste sig! Om felet hade kvarstått, någon läcka tänker jag nu då, så borde felkoden komma tillbaka ganska snabbt isf...

Jo, var ganska orolig först efter som slangen till motorn som hade lossnat sitter under ett skydd så det var väldigt svårt att se att det var där den lossnat först och främst, men nu funkar det och fel kods läsaren kan ju vara behändig i framtiden om något annat uppstår.

Sök