Renovering av en golf mk1 Gti. Allt blir gjort från grunden till toppskick. Den kommer utrustas med bur ocg berg cup kit och annat godis. Motor blir kanske original i första etappen. Den som följer för se :)
Har inte hänt så mycket dom senaste dagarna. Har haft lite andra projekt ivägen. Kikade lite på motorn jag tänkte använda och hittade "små" hack på 4:ans kolv och i toppen
Nu har det varit lugnt i tråden, tyvär i garaget med. Har man företag så växer inte tiden på träd Har pysslat ihop en vagga som underlättar arbetet lite.
Började kapa golvet och ledsnade där av vaggan. Kommer bli plant golv i bak med nersänkt batteri bara. Har även fått hem lacken och lite annat. Kommer lite mer uppdateringar efter helgen
Spenderade en liten sväng i garaget till ölen kallnat! Slipade klart underredsmassan så den kan åka in på blästring så fort som möjligt! Kapade även ur golvet, ska finkapas men måttade till de nya golvet.
Nu är karossen istortsett klar för att skickas på blästring och få sig lite epoxy. Håller på med det plana golvet ibak med batterilåda istället för en onödig reservhjulsbalja
Lite finlir kvar bara på urtagningen för drivaxlarna
Hoppas kunna lämna iväg den nästa vecka på blästring med alla delar!
Va till garaget en sväng och fick lite mer gjort igår. Fronten hade ett dåligt hörn och det andra va redan lagat sen va den lite bulig så tog bort fronten. Kommer montera den nya efter blästringen och epoxyn.
Hejsan allihopa! Jag blev av med mitt garage vid årskiftet. Så ku har det varit helt dött med byggande. Håöler på att samla ihop lite delar osv. Söker ett berg cup kit så är de nån som har ett hojta till Just nå står allt i en lada som ska få bli det tillfälliga garaget. Ska gipsas o byggas lite!
Den här har även blivit en i min bil samling nu med. Är en daily, tanken är att lacka om den till sommaren men nu får den bara va smuttsig och grym!