6124
Sök

Ford Fiesta behöver hjälp

5 Inlägg
8 september 2014
Trådstartare
Hej har lite små problem med lilla fiestan.. Kopplingen är helt död, Har kommit fram till att det är Hjälpcylindern införskaffat en ny sådan. Nu till själva saken hur byter man den enklast? Någon som har något bra tips eller är det så att man måste skruva bort länkarm? å massa andra pryls?

6 733 Inlägg
8 september 2014
Vilken motor?
Vilken årsmodell?

De/Dem

4 625 Inlägg
8 september 2014
fiestan kom som årsmodel-76 tror jag ,är det en sån du har?Du får nog skriva lite mera om vad du har,motor,årsmod,typ så,ja du kanske förstår vad jag menar..Välkommen hit förövrigt

5 Inlägg
9 september 2014
Trådstartare
Oj tänkte inte på det alls sorry,
Den är från 1999 motorkod DHB motoreffekt 55  gjorde jag rätt nu? halvkombi är den också

5 Inlägg
9 september 2014
Trådstartare
Tack, och jag hoppas att du/ni har tips på hur jag enklast gör detta :-)

5 Inlägg
9 september 2014
Trådstartare
Kan tillägga att innan kopplingen dog helt så läckte den bromsvätska å jag fick fylla på konstant. Hissade upp bilen och kolla och skicka kort till en vän som. Sa att troligtvis har jag hela "sprängkåpan" full med bronsvätska nu. Den läcker inte vid bromsarna eller något rör. När den dog helt så kände man att det lixom inte var något motstånd överhuvudtaget när man trampa på kopplingen. Hoppas ni fick en lite mer överblick över vad jag menar

6 733 Inlägg
9 september 2014
Måste plocka bort växellådan för att byta slavcylindern.

De/Dem

5 Inlägg
9 september 2014
Trådstartare
gaaaaah vad jobbigt

Ollikkala Racing
1 725 Inlägg
9 september 2014
Det är ju lite jobb men samtidigt är en Fiesta en liten och smidig bil att jobba med så "tur i oturen" wink

- Time Attack -

4 625 Inlägg
9 september 2014
och även byta tryckplattan och lamellcentrumet

Sök