2788
Sök

940 ltt ryckig

6 Inlägg
24 september 2014
Trådstartare
tjena! har precis köpt en 940ltt men lite uppställt laddtryck och upplever att den kan rycka lite vi gaspådrag och undrar om de kan vara nå fel på laddtrycket eller om de kan vara nå allvarligare! tacksam för svar smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
24 september 2014
Vad har du för laddtryck??

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

6 Inlägg
24 september 2014
Trådstartare
Mätaren är trasig men ägaren innan sa att den ligger på ungefär 0,6

Speedhunter
133 Inlägg
24 september 2014
Låter som dålig bensin&luftblandning, min gissning är att det sitter något kasst vikingchip i bilen, eller en guldlåda. De brukar kunna spöka till det

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
24 september 2014
Dunlap skrev:
Låter som dålig bensin&luftblandning, min gissning är att det sitter något kasst vikingchip i bilen, eller en guldlåda. De brukar kunna spöka till det

Får jag fråga, sen när är vikingchip kasst?

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

220 Inlägg
24 september 2014
vikingchip är ju typ det säkraste kort som finns i en gammel volvo.
gärna ihop med guldbox så man kan chippa tändningen också..

jag skulle gissa på att ditt soppafilter börjar bli igensatt eller att dina tänddelar måste ha en översyn.

220 Inlägg
24 september 2014

jag skulle gissa på att ditt soppafilter börjar bli igensatt eller att dina tänddelar måste ha en översyn.

2 452 Inlägg
24 september 2014
sen så står det att han laddar 0,6 då misstänker jag att han bara satt brickor emmellan för att öka trycket o har orginalchip...en ltt orginal laddar inte mer än som max 0,45-0,55......sen är det aldrig fel o gå över rotor,soppafilter,tändstift o tändkablar....mm...vikingchip är liksom det som är bäst...

döden kommer tillbaka

6 Inlägg
25 september 2014
Trådstartare
Tack för svar! ska kolla upp bränslefiltret och de ni skrev. Och bilen är helt orginal förutom att wastegaten är utbrickad lite!

Speedhunter
133 Inlägg
26 september 2014
_Performance_ skrev:
Dunlap skrev:

burnin_rubber skrev:

turbodeath skrev:
sen så står det att han laddar 0,6 då misstänker jag att han bara satt brickor emmellan för att öka trycket o har orginalchip...en ltt orginal laddar inte mer än som max 0,45-0,55......sen är det aldrig fel o gå över rotor,soppafilter,tändstift o tändkablar....mm...vikingchip är liksom det som är bäst...

Utifrån mina erfarenheter med Vikingchip så är de värdelösa, har aldrig använt ett själv. Men två vänner som har satt i chippen har fått bilarna att gå kasst

2 452 Inlägg
26 september 2014
det tror jag inte på dunlap att bilarna skulle gå dåligt med vikingchip...o med tanke på att du aldrig använt själv så tror jag inte man skall säga så....har själv kört med det o vet hur dom fungerar.

döden kommer tillbaka

En såndär Multitasker
152 Inlägg
26 september 2014
Dunlap skrev:
_Performance_ skrev:
Dunlap skrev:

burnin_rubber skrev:

turbodeath skrev:

Utifrån mina erfarenheter med Vikingchip så är de värdelösa, har aldrig använt ett själv. Men två vänner som har satt i chippen har fått bilarna att gå kasst

det finns juh en härva med falska vikingchip ute nu som snurrar

Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !

6 Inlägg
27 september 2014
Trådstartare
på tal om chip! har ni nå bra tips på nå bra chip till min 940? smile

Sök