Tjo! Har kastat i två nya pumpar på 245.an då den sluta fungera. Men du är tändstiften full i soppa och vill inte starta:/ Testar jag och startar den och sedan drar jag ut bränslerelät så hostar den igång några få sec och samma när jag sätter tebaka den men sen är den piss sur. Kan det vara fel pump under bilen så den blir så här eller äre något med insprutningen?
Den fungera klockrent innan pumpen i tanken dog. Är dock osäker om pumpen under bilen blev rätt bar på.
Mest troligt bränsletrycksregulatorn som är problemet ifall det uppkom efter du bytte pumpar. T.ex att BTRen hängt sig i stängt läge, dvs ingen soppa går i returen och pumparna pumpar allt vad dom orkar. Eller att membranet pajjat så soppan kan leta sig in genom vakuumanslutningen.
Aha. Kommer inge soppa i den slangen när man testar starta den.
vad som är gjort dom senaste dagarna. Alla pumpar är nya även tändkablar och stift och tändbox. Har även mätt så alla tändkablar är hela. Bilen startar till endast en snabbis när man drar ur bränslerelä och en snabbis när man sätter tillbaka den.
Kan det va att ena pumpen kastar för mycke soppa så den dör eller klockan vid returen som det talas om här?
Spelar ingen roll hur mycket bränsle bränslepumpen pumpar, det är BTRen som bestämmer trycket och sprutet som bestämmer när spridarna öppnar.
För högt tryck så hinner det spolas in för mycket soppa under tiden spridarna står öppna. Står spridarna öppna för länge spolar det även då in för mycket soppa.
Om det inte är BTRen så står förmodligen spridarna fullt öppna av någon anledning.
Låsa nyss på bakventilen för soppan och det va ett jävla tryck bakom den :S blev soppa på hela motorn. Men kom även bensin innan till slagen som går i retur till tanken. Men ska det va sånt tryck innan ventilen? 😂
Har tagit ur gasspjällsgivaren och mät den. Mäter jag på stift 3 och 18 får jag bra kontakt men flyttar jag läge på givaren så får jag ingen singnal alls. Tips?
Har tagit ur gasspjällsgivaren och mät den. Mäter jag på stift 3 och 18 får jag bra kontakt men flyttar jag läge på givaren så får jag ingen singnal alls. Tips?
Ingen annan att jämföra med?
Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!