Smart ForTwo 99- Turboproblem

Haglund_Robin
27 september 2014 · 82 Inlägg

Hej!

På min smart så har jag bekymmer med turbon. Det började efter att jag haft ner den i samband med en service. Därefter slutar den ladda ordentligt efter Ca 1km och sätter felkod. Har läst av den med Autocom och får endast en felkod: 11 Laddtryck   

Det är det enda som står..

Jag är ganska säker på att jag satt dit några av vakuumslangarna till wastegaten fel. Hittade en bra guide efter lite sökande (se länk) och satte dit slangarna som det står där. Enda bekymret är att jag inte har någon "switching valve" som de kallar det på min, utan endast en "cycle valve"

http://www.fq101.co.uk/data-a-reference … ement.html

Har provat att plugga båda slangarna som går till "switching valve" samt att koppla ihop de båda utan någon ventil. Men blir ingen skillnad, den slutar fortfarande att gå ordentligt efter en stunds körning. Efter att jag raderat felkoden går den som den ska en bit till.

Nån som har tips på hur jag ska koppla eller ska jag försöka få tag på en "switching valve"? Om jag skulle skaffa en switch ventil är ju nästa bekymmer att jag inte hittar någon lös kabel som kan passa...

Volvo XC 70 (2005)
Dodge Charger "Gamle Svarten" (1970)
Haglund_Robin
28 september 2014 · 82 Inlägg

Bump

Dodge Charger "Gamle Svarten" (1970)
Volvo XC 70 (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang