Tjäna!
kom just från garaget där jag har små pillat lite och bytt däck på brukisen har jag också gjort!

Drog om oljetrycksledningen från blocket till turbon. Det enda som känns lite vanskligt är väl att slangen är så böjd när den är i kopplad uppe på turbon.. Det kanske inte gör något eller bör man kanske sätta en 90 graders böj så kanske det blir mindre belastning på slangen?
![https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169501/169501-b10ea8e2f54ae32e98b703ec03dd49ec.jpg]()
Bytte även anslutning för oljetrycket. Förut hade jag det på insexanpluggen som är längst ut på blocket. Men nu kör jag där oljetrycksgivarn satt. Tänkte nämligen köra en addapter på oljefiltret så jag kan ta ut olje temp/tryck.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169501/169501-feed9394d1beb971457af1a986835e66.jpg]()
Sen så satt jag och jävlades lite med pressa slangen till an kopplingen. Det var lite trögare att få på AN10erna en AN6...

Men det gick tillslut. Dem ska jag ha till oljeretur och för vevhusventilation!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169501/169501-0882c91c6bc7c198fb67f2338d1d752f.jpg]()
Någon som kanske har något bra tipps på en behållare till hydraul kopplingen som inte är allt för dyr..?
![https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169501/169501-d32291ea789656d002bdcf9fd8f78017.jpg]()
Sen en liten överblick på hur det ser ut just nu i motorutrymmet!
Tagit lös insuget för att det inte ska vara så förbannat tight att koppla vemset samt startmotorn! Drar klart ledningen till kopplingscylindern när jag fått på en växellåda!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169501/169501-026b3d60ecc5690a6814284817d9e591.jpg]()
Fick tillbaka lite på skatten antingen köper jag mig en ZF låda från början eller så köper jag en m90 förstärkt och sportstolar och sportratt. Men får se hur jag är och vad jag är på för humör!
ha en fortsatt bra lördagkväll!
