Äntligen har jag trigger signal tack vare jacke! Idag blev det att montera lite grövre kablar som jag lödde fast och grejade med lite. Köpte även en sportstol som jag monterade! bilder och mer info kommer imorgon!
Nu blir det lite mer bilder och en mer utförlig uppdate! Körde en sväng förbi Dynotech och shoppade lite... Det blev ett Nuke Y kors, Nuke bränslefilter, backventils koppling an8 och sist men inte minst blev det lite tändstift!
Körde även och hämtade coilpacket av mattias från Sävarturbo och då fick jag även byta kontakt på tändkablarna så dom passar rakt på! Jag kör med biltemas 8mm silicone.
Fick även hem min pressade slang från bromsröret till kopplingscylindern! Dom hade typ slut på vanlig hydraul slang eller vad dom snackade om så då fick jag en pressad stålomspunnen slang, blev ju lite små fränt!
Så idag ska jag få de sista och sen ska jag testa bränslesystemet och se så det inte läcker någon stans!
tjena! det har blivit lite mindre skruvat nu eftersom brännbollsyran har dragit igång och man håller på att konsumera stora mängder alcohol! Sen på måndag är det studentveckan! Så det blir lite mer alcohol konsumtion men ska försöka göra klart soppan och coilpacket!
Varit lite segt med skruvningen på sistone eftersom jag har tagit studenten osv osv..... Men till veckan blir det att snacka med mattias på sävarturbo och fixa någon kontakt som jag kan stifta till coilpacket och även kunna stifta triggern. Sen är det väl inte så mycket mer. Ska se om bränslesystemet läcker också! Vi får hålla tummarna!
Soppasystemet är typ klart saknar en an-koppling till catchtankens retur. Men har testkört det med 2x 044erna och det flödade på bra! läkte lite under bilen men det var för att klantskallen (jag) inte hade dragit åt en klämma.. Men nu är allt tätt! Blev förbannat tight att ha allt där men det får va sådär tillsvidare så får man bygga något lite snyggare senare i livet. Nu vill jag bara att allt ska fungera..
Sen så fick jag en kylbehållare av jacke, blev toppen så får tacka och bocka så mycket! drog även fast kylarn lite bättre och drog fast slangarna från kylslangarna. När det var gjort så drog jag fast coilpacket och börja montera fast tändkablarna!
Nu i veckan ska jag svänga förbi dynotech och köpa mig en btrklocka och an-koppling till catchreturen, måste även beställa kamremskåporna eller hur är det att köra utan? Spelar det någon roll om man har det eller inte? Tänkte nollning och diverse markörer. (Motorn är nollad i nu läget)
Du måste ha en nolla att strobba tändningen mot. Men det är bättre att du mätar upp exakt vars nollan är och gör egna markeringar än att använda original plastkåpor
Du måste ha en nolla att strobba tändningen mot. Men det är bättre att du mätar upp exakt vars nollan är och gör egna markeringar än att använda original plastkåpor
Låter bra, Blev lite klarare nu! Du st3v3! Har du sålt iväg amman?