3210
Sök

Kylarvätska rinner ut. Golf 3 -1.8L

Diamond
540 Inlägg
6 oktober 2014
Trådstartare
Hej!

Nån som vet vad det kan bero på. när jag står still på tomgång, så börjar den slänga ut all kylarvätska.

även när bilen körs, om man stannar till efter en lång timma i köer, så slänger den ut all kylarvätska
då rinner det ut på vänster sida som en flod..

nån som kan ge nåt tips på vad som kan vara fel? relativt jobbigt att behöva fylla på var 5:te dag för att den blir tom, det leder även till att jag inte kan få nån värme i bilen..
Bör kanske lägga till att jag har ac i bilen, det är en golf 3 -93 med en 1.8L motor på 75hk!

samt att jag verkligen kollat runt när den står på tomgång, men ser inget vatten som läcker, och ur behållaren så slänger den bara ut vatten när jag öppnar upp locket för att fylla på när det blivit tomt.

I'm Rick James Bitch!

-.-
383 Inlägg
6 oktober 2014
Verkar som du har trasig topplockspackning. Möjligen spricka i blocket.

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas

Diamond
540 Inlägg
6 oktober 2014
Trådstartare
om man har det, märker man nåt på motorn? för bilen går väldigt bra, och visar inga problem förutom vattnet som rinner ut..

I'm Rick James Bitch!

Evildan
6 oktober 2014
Vattenpumpen som är sliten? Inte helt ovanligt.
Går temperaturen upp ovanligt högt?
Fungerar kylfläkten?

Diamond
540 Inlägg
7 oktober 2014
Trådstartare
temperaturen går över 90 grader när vattnet börjar försvinna helt typ.. då börjar den koka..
kylfläkten funkar! för jag har märkt om jag har på värmen på högsta, så försöker den sänka sig neråt liksom.

tänkte på, det finns en liten plastgrej på sidan av motorn som ibland spricker till lite, kanske därifrån det läcker?
har haft liknande bekymmer med en gammal vr6a.. men tänkte mest då det är helt olika motorer...

I'm Rick James Bitch!

Evildan
7 oktober 2014
Har du sett att fläkten fungerar?

Diamond
540 Inlägg
7 oktober 2014
Trådstartare
ah! har även hört den.

I'm Rick James Bitch!

Sök