Kul att någon bygger på istället för att köpa färdigt.
Snabba tankar ifrån mitt håll.
G60 - Svår att få tag i, och som sagt, kompressorn är inte mycket att hänga i gran. Men därimot jävligt udda och skulle bli hur fett som helst!
1.8tråk - Är ju helt klart trevligare än org, samt att det finns en hel del 1.8t byggen så det finns ju gott om information att hämta online. Men som sagt, karaktären är väll som bäst "meh"
Nu, problemet är att växellådan ses som en del utav avgasprovet vid regbesiktningen. Så väljer du G60n så blire inge quattro...
Och väljer du 1.8tq så får du en del pyssel med att koppla den nya lådan till hjulen.
Vilket tar oss till Audi's 10vt - Motorn i sej är väll inte den mest genomtänkta... Dumt designad och relativt låg effekt orginal. Men kan ta ordentligt med stryk och kan lätt passera 200hk med en WG-fjäder och chippning. Lättare att hitta donator-objekt än en G60, men svårare än en 1.8T.
Men det bästa är nog alla problem som löser sej själv. Motorfästen, växellåda, drivaxlar, osv. Det mesta kräver ingen modifikation och på de områden där det stuper kan man ofta hitta lösningen i någon annan Audi-modell.
Kort sagt, vill du ha det registrerat på gatan så är nog Audi's 10vt det absolut lättaste valet om man kan leva med en dum design. Men tycker man inte det är värt det så är 1.8tq helt klart en modernare lösning.
Om du är mer nyfiken, spana in min profil och min projekttråd i signaturen!
Senast redigerat av LeafBox (20 oktober 2014)