Hur mycket vågar jag ladda i b200?

henke_99 Offroad Racing
12 oktober 2014 · 3 122 Inlägg

torpis skrev:

KY skrev:
0.5 bar.

14.4volt!

Nja uppåt 15 volt är ingen större fara tongue

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
KY
12 oktober 2014 · 53 Inlägg

torpis skrev:

KY skrev:
0.5 bar.

14.4volt!

gubbgrinig moderator i farten?

torpis Forummoderator
12 oktober 2014 · 10 572 Inlägg

KY skrev:

torpis skrev:

KY skrev:
0.5 bar.

14.4volt!

gubbgrinig moderator i farten?

Som man frågar får man svar vet du. Läs föregående inlägg för en förklaring.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Fredriksson_jr
13 oktober 2014 · 32 Inlägg

torpis skrev:
Saken är den att även här beror det på många faktorer. De som bygger en skottsäker motor gör sig ofta en otjänst. Väljer man en topplockspackning som INTE ger vika så kommer nästa pryl ge vika. Bättre i mina ögon att använda en original topplockspackning och låta den gå istället för att spika sönder motorn eller spräcka blocket.

Sen beror det på användningsområdet, kylningen osv. En motor som går banracing behöver 400hk hela tiden medan en 400hk landsvägsmotor ger sina 400hk i kanske 10sekunder innan det går så fort att man skiter ner sig och släpper av.

Jag kan inte rödblocken utan och innan men jag vet att även här finns olika borrningar där B230 är borrade i överkant med bara 3.5mm gods på sina ställen. B200 med mindre borr(?!) kan mycket bäl vara ett bättre val.

Min kompis körde en B23 på 579.6hk där blocket sprack, vid renovering bytta han till B19 block just för att få tjockare väggar.

Alla motorfamiljer har sina svarta får så forska lite och välj klokt

okej, får prata mä han som ska bygga toppen om detta då han har riktigt duktig på att bygga hållbara motorer smile

ska bli en bil som ja kan åka på gatan mä  och sladda lite, även köra lite street race men även kunna ta ett varv eller två på banan utan att skämmas smile

har inte heller så bra koll på det där.. men det går ju kolla upp närmare ombygnadtion smile

Tampongpunkarn
14 oktober 2014 · 786 Inlägg

i igentligen skall du kunna ladda mer med en b200 motor, när de har Bredare cyll väggar dock kör du orginal b200f, Få bort lite komp annars tar den nog ihop hmm
minns inte när de bytte till Bättre lager och stakar, om de var 89-92 (93), Har själv en b200f som har dem bättre stakar och lagren.
Brukar vara svårt att få tag på orginal b200ft så sad

Svårt att säga vad orginal bottendel pallar.. men Annars äre bara att pröva sig till fram, Bäst skulle ju varit om du renoverade den, om du skall ha den senare i livet, kanske någon liten Parvel av dina ungar som blir kåta och Ta över den.

Senast redigerat av Volvo240Driver (14 oktober 2014)

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Fredriksson_jr
16 oktober 2014 · 32 Inlägg

Volvo240Driver skrev:
i igentligen skall du kunna ladda mer med en b200 motor, när de har Bredare cyll väggar dock kör du orginal b200f, Få bort lite komp annars tar den nog ihop hmm
minns inte när de bytte till Bättre lager och stakar, om de var 89-92 (93), Har själv en b200f som har dem bättre stakar och lagren.
Brukar vara svårt att få tag på orginal b200ft så sad

Svårt att säga vad orginal bottendel pallar.. men Annars äre bara att pröva sig till fram, Bäst skulle ju varit om du renoverade den, om du skall ha den senare i livet, kanske någon liten Parvel av dina ungar som blir kåta och Ta över den.

det är en 84, men tror inte det är en turbo motor hmm
men så som den är byggd nu så håller den så länge, och sen ska jag ju ändå byta kolvar, stakar och lager och det ska bli värre grejer smile

Tampongpunkarn
16 oktober 2014 · 786 Inlägg

Fredriksson_jr skrev:

Volvo240Driver skrev:
i igentligen skall du kunna ladda mer med en b200 motor, när de har Bredare cyll väggar dock kör du orginal b200f, Få bort lite komp annars tar den nog ihop hmm
minns inte när de bytte till Bättre lager och stakar, om de var 89-92 (93), Har själv en b200f som har dem bättre stakar och lagren.
Brukar vara svårt att få tag på orginal b200ft så sad

Svårt att säga vad orginal bottendel pallar.. men Annars äre bara att pröva sig till fram, Bäst skulle ju varit om du renoverade den, om du skall ha den senare i livet, kanske någon liten Parvel av dina ungar som blir kåta och Ta över den.

det är en 84, men tror inte det är en turbo motor hmm
men så som den är byggd nu så håller den så länge, och sen ska jag ju ändå byta kolvar, stakar och lager och det ska bli värre grejer smile

Bara kolla om du har Olje Returen smile Annars äre ju bah att Borra.

Senast redigerat av Volvo240Driver (16 oktober 2014)

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813
Fredriksson_jr
16 oktober 2014 · 32 Inlägg

Volvo240Driver skrev:

Fredriksson_jr skrev:

Volvo240Driver skrev:
i igentligen skall du kunna ladda mer med en b200 motor, när de har Bredare cyll väggar dock kör du orginal b200f, Få bort lite komp annars tar den nog ihop hmm
minns inte när de bytte till Bättre lager och stakar, om de var 89-92 (93), Har själv en b200f som har dem bättre stakar och lagren.
Brukar vara svårt att få tag på orginal b200ft så sad

Svårt att säga vad orginal bottendel pallar.. men Annars äre bara att pröva sig till fram, Bäst skulle ju varit om du renoverade den, om du skall ha den senare i livet, kanske någon liten Parvel av dina ungar som blir kåta och Ta över den.

det är en 84, men tror inte det är en turbo motor hmm
men så som den är byggd nu så håller den så länge, och sen ska jag ju ändå byta kolvar, stakar och lager och det ska bli värre grejer smile

Bara kolla om du har Olje Returen smile Annars äre ju bah att Borra.

sitter redan turbo på så allt sånt ä klart men kollade inte hur ägarn innan hade giort det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang