okej men de jag funderar på lite mer är ju att få lampor panelen å allt sånt att fungera med det nya elen jag e inte så här jätte duktig på el inte på så sätt då men man lär sig ju alltid nå nytt
okej men de jag funderar på lite mer är ju att få lampor panelen å allt sånt att fungera med det nya elen jag e inte så här jätte duktig på el inte på så sätt då men man lär sig ju alltid nå nytt
Ja det jag kommer koppla ihop är generator och oljetryckslampan, kopplar de från volvos motorkontakt till bmwns
Hänt mycket på senaste tiden Fått i motorn och kopplat in elen. Startat den på originalpumparna men kommer köpa en 044 sen. Även klar med allt annat i motorbytet så stort sätt klar för besiktning så 27/11 smäller de för då blir de reggbess
Köpte en ordentlig alukylare och fläkt
Första provturen, gick helt problemfritt även fast de sitter originalpumpar på
Gjorde även en hasplåt
Höjd nu inför besiktningen
De som är kvar nu innan besiktningen är lite rostlagning
riktigt smart lösning med monteringen av motorn! har du fler bilder på hur det ser ut med motorfästena när det är monterat och hur de passar med oljetråget
riktigt smart lösning med monteringen av motorn! har du fler bilder på hur det ser ut med motorfästena när det är monterat och hur de passar med oljetråget
Har dåligt med bilder på de, men la ett plattjärn på typ 10mm mellan framvagnsbalken och tråget sen hade jag bak motorn så de var ungefär 1cm mellan sumpen på tråget till krängningshämmaren. Punkta sedan ihop motorfästena och växellådsbalken. Hade växellådan på domkraften bara
riktigt smart lösning med monteringen av motorn! har du fler bilder på hur det ser ut med motorfästena när det är monterat och hur de passar med oljetråget
Har dåligt med bilder på de, men la ett plattjärn på typ 10mm mellan framvagnsbalken och tråget sen hade jag bak motorn så de var ungefär 1cm mellan sumpen på tråget till krängningshämmaren. Punkta sedan ihop motorfästena och växellådsbalken. Hade växellådan på domkraften bara
Okej, låter riktigt smart och smidigt! hur hade du tänkt göra med reggning? Bara tänkt å skirva att det är en M60b30?
riktigt smart lösning med monteringen av motorn! har du fler bilder på hur det ser ut med motorfästena när det är monterat och hur de passar med oljetråget
Har dåligt med bilder på de, men la ett plattjärn på typ 10mm mellan framvagnsbalken och tråget sen hade jag bak motorn så de var ungefär 1cm mellan sumpen på tråget till krängningshämmaren. Punkta sedan ihop motorfästena och växellådsbalken. Hade växellådan på domkraften bara
Okej, låter riktigt smart och smidigt! hur hade du tänkt göra med reggning? Bara tänkt å skirva att det är en M60b30?
Reggad nu Sa på besiktningen att de var en 3liters och den gick igenom utan problem
Liten uppdatering då Bilen gick igenom regg och kontrollbess utan problem. Inte gjort så mycket efter de förutom att bakaxeln gick sönder direkt Börjat skruva ner den och en ny från bakaxeldelar ska upp med torsendiff och 3,15 utväxling
Tufft bygge. ska göra samma sak ungefär är de tänkt så vore kul om man kunde se nån bild rakt uppifrån motorrummet för att få en uppfattning av hur långt fram motorn sitter och gärna underifrån med kränginginstag och sump hur det ser ut
Tufft bygge. ska göra samma sak ungefär är de tänkt så vore kul om man kunde se nån bild rakt uppifrån motorrummet för att få en uppfattning av hur långt fram motorn sitter och gärna underifrån med kränginginstag och sump hur det ser ut
Har byggt om motorfästena nu för att få bak motorn mer. Sitter så nära framvagnsbalken som möjligt nu och även vid bromsservon är de väldigt tight. Krängarn svetsa jag om så den sitter under sumpen, men letar efter en 760 krängare då det inte är ultimat att svetsa i dom.
Har vart dålig på uppdatera här men mer bilder och update kommer
du får gärna sätta in bilder på motor fästena å balken sen hur du gjorde med elen å kardan
Kör med original motorfäste på motorn sen va de lätt att bygga andra delen när motorn va på plats. Elen koppla man in på huvudkontakten, borde finnas guide på de om man googlar Sen passar m90 kardan rakt på fast har köpt en alu hardy från bakaxeldelar som omvandlar från stora till mellan bultcirkeln
edinZ skrev:
haha häftigt bygge måste vara smidigt då det är hyfsat stort motor utrymme på dessa bilar