Volvo 745 m60b40

Volvo 745a med en 4liters bmw v8a
  • 141 Följare
  • 53 622 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 augusti 2015
V_O-L-V_O
19 augusti 2015 · 555 Inlägg

SNYGGT jobbat...

Volvo 144GL "GOLDIE" (1974)
Volvo V90 3.0 "Jessie" (1998)
Hackev8
19 augusti 2015 · 2 121 Inlägg

Freddzz skrev:

Hackev8 skrev:
du får gärna sätta in bilder på motor fästena å balken sen hur du gjorde med elen å kardan big_smile

Kör med original motorfäste på motorn sen va de lätt att bygga andra delen när motorn va på plats. Elen koppla man in på huvudkontakten, borde finnas guide på de om man googlar smile Sen passar m90 kardan rakt på fast har köpt en alu hardy från bakaxeldelar som omvandlar från stora till mellan bultcirkeln smile

edinZ skrev:
haha häftigt bygge smile måste vara smidigt då det är hyfsat stort motor utrymme på dessa bilar smile

Ja gott om plats för turbo smile

okej Tack får kolla lite på de men vad kostar de att köpa in bmw med låda å el eller köper folk komplett bil å river ur?

Freddzz
20 augusti 2015 · 33 Inlägg

Hackev8 skrev:

Freddzz skrev:

Hackev8 skrev:
du får gärna sätta in bilder på motor fästena å balken sen hur du gjorde med elen å kardan big_smile

Kör med original motorfäste på motorn sen va de lätt att bygga andra delen när motorn va på plats. Elen koppla man in på huvudkontakten, borde finnas guide på de om man googlar smile Sen passar m90 kardan rakt på fast har köpt en alu hardy från bakaxeldelar som omvandlar från stora till mellan bultcirkeln smile

edinZ skrev:
haha häftigt bygge smile måste vara smidigt då det är hyfsat stort motor utrymme på dessa bilar smile

Ja gott om plats för turbo smile

okej Tack får kolla lite på de men vad kostar de att köpa in bmw med låda å el eller köper folk komplett bil å river ur?

Köpte en e32 740ia och tog motor och el ifrån sen köpte jag svänghjul, koppling och låda från bakaxeldelar. Bilen gick på 10k men sålde massa annat från den då, sen gick låda och de på 16k till typ roll

Volvo 745 "M60B40 turbo" (1988)
edinZ
20 augusti 2015 · 409 Inlägg

jag vet att det brukar vara nästan plug and play på elen i bmwn motorn mot volvo men vet ej hur det brukar vara på dessa motorer tror att m50b25 brukar va det smile

BMW 328I COUP "sommarbilen" (1995)
BMW E36 320 touring "bimmern" (1996)
Freddzz
20 augusti 2015 · 33 Inlägg

edinZ skrev:
jag vet att det brukar vara nästan plug and play på elen i bmwn motorn mot volvo men vet ej hur det brukar vara på dessa motorer tror att m50b25 brukar va det smile

Är exakt som m50 kontakten smile

Volvo 745 "M60B40 turbo" (1988)
Hackev8
21 augusti 2015 · 2 121 Inlägg

Freddzz skrev:

Hackev8 skrev:

Freddzz skrev:

Hackev8 skrev:
du får gärna sätta in bilder på motor fästena å balken sen hur du gjorde med elen å kardan big_smile

Kör med original motorfäste på motorn sen va de lätt att bygga andra delen när motorn va på plats. Elen koppla man in på huvudkontakten, borde finnas guide på de om man googlar smile Sen passar m90 kardan rakt på fast har köpt en alu hardy från bakaxeldelar som omvandlar från stora till mellan bultcirkeln smile


Ja gott om plats för turbo smile

okej Tack får kolla lite på de men vad kostar de att köpa in bmw med låda å el eller köper folk komplett bil å river ur?

Köpte en e32 740ia och tog motor och el ifrån sen köpte jag svänghjul, koppling och låda från bakaxeldelar. Bilen gick på 10k men sålde massa annat från den då, sen gick låda och de på 16k till typ roll

men de är ju värt om man ska ha något riktigt skyst ju big_smile   är själv sugen på slita ut min turbo å kasta i en V8 istället å funderar starkt på Bmw V8 med ZF eller något sådant smile

mattew
7 juli 2016 · 350 Inlägg

Så ballt bygge!! Du får det att låta så enkelt.. Men ingen sfro bes? Bara reg,vad är effekten på 3L motorn?
mw

Hugo_Ohlsson
20 oktober 2016 · 20 Inlägg

Grymt bygge! Bessa du med original bromsar? smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang