Mervolic skrev:
Frän färg på ljuset, hehe

Inte råkat ut för någon halvgrinig konstapel än?

Har klarat mig förvårnasvärt bra från länsman faktiskt. Körde omkring i ett halvår med denna toning på lyktorna utan att bli stoppad en enda gång.
Har väl hänt att jag blivit uttitad och även en gång att jag väntade på biltemaparkeringen tills polisen slutat stirra och kört därifrån. Jag satten mig i baksätet och matade lilleman tills de blev less helt enkelt.
Färgen gör ju att det ser ut som xenonlampor som håller på att brinna ut, vilket gör att man inte reagerar så mycket på det då man möter bilen med lyset på.
Men nu sitter de nya angeleyes lysen på då jag besiktade den.
Klarade sig med bara en etta på för svagt positionsljus. Enkelt fixat med att koppla in lite extra ljus.
Som vanligt så är det svårt att få fina HC värden på en GDI motor. Viktigaste är faktiskt att ha en ordentligt varm katalysator. Då menar jag ordentligt varm.
Fick 220 i hc då han först mätade, Då har min pluggad EGR, avgasbandage till katten och körs på 98oct.
Men efter att ha kört iväg 5 min på 3:an pendlandes på varvstoppen. Alltså varvstopp och sen motorbromsa, sedan gasa upp till varvstopp och motorbromsa osv...
När jag kom tillbaka så var HC värdet 5!!!